جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

استفاده از سوربيتول در دسرها به جاي شكر

شكر به بهترين شكل ممكن براي پوشاندن دسرها و افزودن طعم استفاده مي شود. شكر شهرت پوسيدگي دندانها را دارد. علاوه بر اين، شكرقند در كوتاه مدت باعث افزايش سريع انرژي و به دنبال آن افت شديد “قند” اتفاق مي افتد و اين اثرات طولاني مدت است واقعاً مضر است.

بيشتر بدانيد :

مصرف زياد شكر مي تواند بر سلامتي تأثير منفي بگذارد، ميكروبيوم روده را تغيير داده و احتمال چاقي را افزايش دهد. مصرف زياد قند حتي مي تواند بر عملكرد شناختي تأثير بگذارد. اگر نگران ميزان قندي كه مي خوريد هستيد و اميدوار هستيد كه يك جايگزين سالم تر و طبيعي تر پيدا كنيد،

ممكن است الكل هاي قند جواب دهند. آنها شيرين، محلول در آب هستند و شباهت زيادي به قند گرانول استاندارد دارند. هنگامي كه در براي جايگزيني قندها استفاده مي شوند ، كاهش قابل توجهي در كالري حاصل مي شود. بعضي از دسرها مانند كرم كارامل يا شير تغليظ شده و شيرين شده ، كه قندها در آن قرار مي گيرند با درجه حرارت بالا كه باعث ايجاد تغيير در رنگ (قهوه اي) و ايجاد طعم هاي جديد مي شود.

قندها در بعضي از دسرهاي لبني مانند كرم بروله اهميت زيادي در طعم، ظاهر و بافت آن دارند. سوربيتول يك الكل قندي است كه بدن به آرامي از آن استفاده مي كند. اين شيرين كننده مصنوعي در بسياري از غذاهاي رژيمي مورد استفاده قرار مي گيرد. كاربرد سوربيتول در بسياري از محصولات به عنوان رطوبت ساز براي محافظت در برابر از بين رفتن رطوبت مي باشد و براي حفظ طراوت آنها در هنگام ذخيره سازي كمك مي كند.

سوربيتول بسيار پايدار و از نظر شيميايي بي تحرك است. مي تواند در برابر درجه حرارت بالا مقاومت كند و قهوه اي نمي شود. سوربيتول همچنين با ساير مواد غذايي مانند قندها ، عوامل ژل ، پروتئين ها و چربي هاي گياهي به خوبي تركيب مي شود. در بسياري از محصولات غذايي مانند آدامس، شيريني، دسرهاي يخ زده، بيسكويت، كيك، بستني و فيله به خوبي عمل مي كند.

منبع : www.jahanshimi.com

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۰:۵۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :