جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

مراحل پركردن دندان

بي حس كردن دندان 

توجه به اين نكته بسيار مهم است كه پركردن دندان نسبتاً ساده است و دندانپزشك شما احتمالا تاكنون صدها مورد از آن را انجام داده است.

اولين مرحله در پر كردن دندان اعمال بي حسي است. اكثر دندانپزشكان در اين مرحله دندان و لثه را با ژلي بي حس كننده شروع مي كنند. ژل روي خط لثه ماليده مي شود تا اين ناحيه براي تزريق بي حس شود. هنگامي كه ناحيه لثه بي حس شد بي حس كننده تزريقي به لثه تزريق مي شود. اين بي حس كننده دهان را براي مدت زمان پر كردن دندان كاملا بي حس مي كند. برخي از دندانپزشكان همچنين نيتروژن اكسيد ( كه گاز خنده ناميده مي شود) را براي بيماران و مراجعاني كه مايل به بي حسي نيستند در نظر ميگيرند.

بيستر بدانيد:

آماده كردن دهان و دندان

براي اينكه دنداني كه قرار است پر شود از دندان هاي ديگر جدا باشد، دندانپزشك از يك شيلد پلاستيكي استفاده ميكند. با اينكار احتمال آسيب رسيدن به دندان هاي ديگر كاهش ميابد و تمركز دندانپزشك تنها متوجه دندان آسيب ديده است.  اين شيلد همچنين از ورود مايعات و ذرات ريز دندان به داخل دهان و گلو جلوگيري مي كند.

از بين بردن محل پوسيدگي و تميز كردن آن

دنداني كه دچار پوسيدگي شده است معمولا شامل حفره، سوراخ و تغيير رنگ است. دندانپزشك شما از يك مته، ليزر يا ابزار ديگري براي از بين بردن قسمت پوسيده دندان استفاده مي كند.

چون شما از قبل بي حس شده ايد، احتمالاً نحوه از بين بردن پوسيدگي را حس نمي كنيد. بعد از از بين بردن آلودگي ها و علائم ظاهري پوسيدگي دندان ، دندانپزشك محل تراش خورده را تميز ميكند.

پر كردن حفره

پس از برداشتن قسمت پوسيده دندان، اكنون حفره اي در دندان برجاي مانده است كه بايد پر شود. اين حفره با كمك يكي از انواع مواد پر كننده دندان كه در بالا توضيح داده شد پر مي شود.

ناحيه پر شده مي تواند از بروز پوسيدگي دندان در آينده جلوگيري كرده و از دندان هاي شما به مدت طولاني محافظت كند. بعد از پر كردن حفره، دندانپزشك براي اطمينان از عدم تداخل در باز و بسته شدن فك و يا عدم هماهنگي پركردگي را چك و پوليش ميكند

بعد از اتمام اين كار، دهان شما ممكن است چند ساعت بعد از فرآيند پر ردن بي حس بماند. توصيه مي شود طي اين مدت از مصرف وعده هاي غذايي سرد و گرم خودداري كنيد و از جويدن با دنداني كه پر شده خودداري كنيد.

منبع : www.orthodoctor.ir

 

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۸:۴۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :