جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

كاربرد سوربيتول در صنايع غذايي

سوربيتول غالباً به صورت پودر در مي آيد و مثل آسپارتام به عنوان شيرين كننده يا عامل تثبيت كننده رطوبت در توليد شيريني جات، كالاهاي پخته شده و شكلات، در ميان بسياري از محصولات ديگر استفاده مي شود. عملكرد تثبيت كننده رطوبت باعث مي شود كه گزينه مناسبي براي محصولاتي باشد كه تمايل به خشك شدن يا سفت شدن دارند و به حفظ طراوت در هنگام نگهداري كمك مي كند. سوربيتول مي تواند درجه حرارت بالا را تحمل كند و به خوبي با ساير مواد غذايي مانند عوامل ژل كننده، چربي ها و قندها تركيب مي شود.

سوربيتول، يك پليول طبيعي است كه به طور گسترده اي در صنايع غذايي به عنوان يك ماده شيرين كننده، مرطوب كننده و بافت ساز استفاده مي شود. سيب، موز، هلو، گلابي، زردآلو و پرتقال، همراه با ميوه هاي خشك، همه حاوي سوربيتول هستند كه يك الكل قندي است و بسيار گازدار است.

بيشتر بدانيد :

سوربيتول در صنايع غذايي

سوربيتول در صنايع غذايي به دليل قدرت شيرين سازي در طيف گسترده اي از محصولات استفاده مي شود. اين ماده از نظر مواد دوستدار دندان (غير پوسيدگي زا) و كم كالري بودن، يك ماده ترجيحي در شيريني جات بدون قند و محصولات كم مصرف است. شواهد علمي فوايد افزودن سوربيتول به غذا براي جايگزيني قندها را براي سلامتي انسان نشان داده است. مصرف غذاهاي حاوي سوربيتول به جاي قند به كاهش بي نظمي دندان كمك مي كند. همچنين ممكن است در مقايسه با همان محصول غذايي حاوي قندها، افزايش كمتري در گلوكز خون ايجاد كند.

سوربيتول در صنايع غذايي علاوه بر تأمين شيريني، يك ماده عالي و ضد تبلور است. سوربيتول به دليل خاصيت احتباس بالاي آب، خاصيت خنك كنندگي ايجاد مي كند و به بسياري از محصولات غذايي بافتي بسيار روان مي دهد. به عنوان مثال اغلب در آدامس ها، آب نبات ها، دسرهاي يخ زده، كلوچه ها، كيك ها و بستني ها استفاده مي شود.

سوربيتول در محصولات مراقبت از دهان و دندان، از جمله خميردندان و دهانشويه، و همچنين در محصولات آرايشي و بهداشتي و شخصي استفاده مي شود، جايي كه به عنوان ماده طعم دهنده، مرطوب كننده و تهويه كننده پوست استفاده مي شود. به لطف عملكرد مرطوب كننده از خشك شدن خمير دندان جلوگيري مي كند و ويسكوزيته لازم را مي دهد. علاوه بر اين، سوربيتول وقتي در آب يا در دهان قرار مي گيرد، داراي اثر خنك كننده بسيار برجسته اي است. اين باعث مي شود كه به همراه خواص غير پريوژنيك آن، كاملاً براي دستورهاي دهانشويه مناسب باشد. هر زمان كه در غذا استفاده شود، سوربيتول بايد با نام يا شماره (E E420) در ليست مواد تشكيل

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد سوربيتول اين شيرين كننده مصنوعي اينجا كليك كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۸:۰۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :