جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

سنسور دنده عقب

در جهان امروزي كه تعداد خودروهاي زمين همواره در حال افزايش است، يافتن فضايي براي پارك كردن خودروها روز به روز سختتر و پيچيده‌تر مي‌شود. به همين علت به ناچار رفته رفته بايد خودروهاي خود را در فضاهاي كوچكتري قرار دهيم.

 همانطور كه مي‌دانيم آينه‌ها محدود هستند و فضاي اطراف خودرو را نمي‌توانند به طور كامل پوشش دهد و به همين دليل براي پارك كردن خودرو احتياج به تمركز بالا و توان زيادي خواهيم داشت. اين موضوع باعث شد كه تقاضاي بازار براي سنسورهاي دنده عقب بالا رفته و بعد از مدتي سنسورهاي خودرو به يكي از آپشنهاي خودرو تبديل بشوند.

در ادامه اين مقاله با star.parts  همراه باشيد تا شما را با اين قطعه جديد در خودرو هاي مدرن آشنا سازيم.

انواع سنسور دنده عقب

به صورت كلي دو نوع سنسور عقب وجود دارد كه از جمله آن‌ها مي‌توان به سنسور الكترومغناطيسي و سنسور دنده عقب آلتراسونيك اشاره كرد.

سنسور دنده عقب آلتراسونيك

سنسور آلتراسونيك معمولا روي بيشتر خودروها نصب مي‌شوند. سنسور دنده عقب آلتراسونيك براي فركانس‌هاي بالاي هيجده هزار كيلو هرتز و بين چهل تا پنجاه و پنج كيلو هرتز تنظيم شده و متشكل از يك بخش فرستنده و يك قسمت گيرنده است.

سنسور دنده عقب الكترومغناطيسي

اين سنسور قابليت حرفه‌ايتري نسبت به سنسور آلتراسونيك دارد و بيشتر كارخانجات بزرگ خودروسازي از آن استفاده مي‌كنند؛ چرا كه براي نصب اين سنسور نيازي به سوراخ كردن سپر براي قراردادن سنسورها نيست و همچنين با استفاده از سنسور الكترومغناطيسي حجم فضاي بالاتري را مي‌توان در اختيار داشت.

سنسور دنده عقب آلتراسونيك

سنسور دنده عقب آلتراسونيك يا مافوق صوت و سنسور دنده عقب الكترومغناطيسي دو نوع تكنولوژي هستنند كه سنسور آلتراسونيك در بين خودروها رايج‌تر مي‌باشد زيرا تقريبا تمام اجسام صوت را بازتاب مي‌كنند.

كارايي سنسور دنده عقب آلتراسونيك بر پايه انتشار فركانس بالاي صوتي و دريافت بازتاب صوت ساخته شده است و كار مي‌كند.

بيشتر بدانيد : راهنماي تشخيص اصالت قطعات خودرو

نكته مهم درباره سنسور دنده عقب

سؤالات متداولي درباره اين حسگر و كاربرد آن پرسيده ميشود كه ما در اين قسمت به آن پاسخ ميدهيم. قبل از هر چيز به نگراني افرادي اشاره ميكنيم كه خودرويشان به صورت فابريك مجهز به سنسور دنده عقب نيست و اين آپشن را به صورت دستي به آن اضافه كرده‌اند.

بسياري از آنها نگران شستشوي خودرويشان در كارواش هستند. اگر چنين افرادي را ميشناسيد، به آنها بگوييد كه مي‌توانند خودرويشان را با خيال راحت به كارواش ببرند. سنسورهايي كه روي سپر عقب نصب مي‌شوند، در برابر تمامي عوامل خارجي مثل آب و خاك و تغييرات دمايي، مقاوم هستند.

بيشتر بدانيد : راهنماي خريد قطعات كيا


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۰۸:۴۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :