جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

درمان تنفس دهاني به وسيله ي ارتودنسي

ارتودنسي يك رشته بسيار گسترده است و برخلاف  تصور خيلي ها كه فكر مي كنند اين درمان تنها براي ساختن يك لبخند زيبا است، ما به وسيله ي ارتودنسي دندان به بهبود عملكرد دهان و دندان و سيستم تنفسي و همچنين افزايش كيفيت بهداشت دهان و دندان كمك زيادي مي كنيم. يكي از مشكلاتي كه متخصص ارتودنسي مي تواند حل كنند، بهبود تنفس دهاني و مشكلات ايجاد شده ناشي از آن است. در اين مقاله به طور كامل با اين مشكل و نحوه درمان آن آشنا خواهيد شد.

چرا درست نفس كشيدن خيلي مهم است؟

در شرايط ايده آل، انسان از طريق بيني خود نفس مي كشد. اين كار اجازه مي دهد هوا قبل از ورود به سيستم تنفسي گرم و مرطوب شود. با اين حال، بخش قابل توجهي از جمعيت جامعه، از جمله كودكان ، به جاي آن  كه از بيني نفس بكشند از دهان خود نفس مي كشند. اين وضعيت با نام تنفس دهاني شناخته مي شود كه خطرناك است و در صورت ادامه دار بودن  مي تواند مشكلات زيادي براي افراد پيش بياورد.

تنفس دهاني چه ضرري دارد؟

مشكلات تشكيل فك، متورم شدن لوزه ها يا آدنوئيد ها، انواع و اقسام آلرژي ها و يا حتي عادات نادرست  مي تواند باعث دهاني شدن تنفس شود. مشكل اين است كه تنفس دهاني  مي تواند  اثرات طولاني مدتي داشته باشد. براي مثال از خشكي دهان گرفته تا پوسيدگي دندان و آپنه خواب مي توانند عوارض تنفس دهاني باشند. در كودكان ، تنفس دهاني همچنين  مي تواند  منجر به ايجاد تغييرات جزئي تا متوسط در صورت شود كه بر چهره و عملكرد فك تأثير منفي مي گذارد.

متخصص ارتودنسي چگونه به بهبود تنفس كمك مي كند؟

تقريبا تمام مراكز معتبر ارتودنسي در دنيا به والدين توصيه مي كنندكه كودكان خود را از سن 7 تا 10 سالگي به طور منظم و دست كم سالي يكبار به نزد يك متخصص ارتودنسي خوب ببرند. متخصص ارتودنسي مي تواند مشكلات احتمالي دنداني كه در ارتباط با تنفس هستند را تشخيص داده و مناسبترين درمان ها را براي آن در دستور كار قرار دهد. حتي اگر لزومي به مداخله نبود شما موظفيد براي حفظ سلامتي و به جهت آينده نگري و پيشگيري از مسائل احتمالي آينده كودك را به نزد متخصص ارتودنسي ببريد.

بيشتر بدانيد : راهنماي انتخاب بهترين متخصص ارتودنسي كرج

اگر كودك شما تنفس دهاني دارد مراجعه به متخصص الزام آور است زيرا ما ميدانيم كه تنفس دهاني قطعا  مي تواند باعث بدشكل و بد فرم شدن صورت و بروز اختلال در رشد فك ها و دندان ها مي شود. درنتيجه حتما بايد تشخيص داده شده و درمان شود. ما مشكل فرزند شما را تشخيص ميدهيم اگر با كمك ارتودنسي بتوانيم مشكل را حل كنيم (كه حتما ميتوانيم) به تنهايي اقدام به درمان مي كنيم اگر نه با كمك ساير متخصصان پزشكي به برطرف كردن مشكلات تنفس دهاني و عوارض آن اينكار را انجام خواهيم داد.

جهت كسب اطعات بيشتر پيرامون درمان هاي ارتودنسي اينجا كليك كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۲۸:۱۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :