جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

بوش طبق در خودرو چه كاربردي دارد ؟

ما تصميم داريم به نقش بوش طبق در سيستم ترمز و سيستم تعليق خودرو بپردازيم. اما بهتر است در ابتدا كمي با سيستم تعليق خودرو آشنا شويم.پس در ادامه اين مقاله با استار پارتس نمايندگي فروش قطعات كيا و هيونداي همراه باشيد.

آشنايي با سيستم تعليق خودرو

سيستم تعليق يا همان سيستم فنربندي خودرو شامل قطعات و مواردي همچون چرخ‌هاي خودرو، كمك فنرها و فنرها و ستون‌هاي نگهدارنده اتومبيل مي‌باشد.

وظيفه اين سيستم به طور كلي اين است كه ارتباط بين خودرو و جاده را به طور مناسب و بهينه حفظ و كنترل نمايد.

بوش طبق و سيبك در سيستم تعليق خودرو

بوش طبق و سيبك در سيستم تعليق خودرو نياز است تا از اتصالات بسيار محكم و مقاوم استفاده شود، زيرا اين سيستم به طور مستقيم با ضربات وارده از جانب مسير حركت سر و كار دارد.

گاهي در يك سيستم تعليق نياز است كه يك اتصال، علاوه بر استحكام كافي امكان حركت چرخشي را نيز داشته باشد. براي اين منظور از اتصالي بنام سيبك (گوي و كاسه) استفاده مي‌شود

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد ترموستات كيا

بوش چيست؟

در قسمت‌هاي مختلفي از خودرو نام بوش را خواهيد شنيد. بوشها در جاهاي مختلف خودرو وظايف مختلفي را برعهده دارند و انواع مختلفي نيز هستند.

براي مثال نوعي بوش در سيلندر استفاده ميشود كه با بوش موجود در سيستم تعليق خودرو كه به نام بوش طبق نيز شناخته مي‌شود، هم از لحاظ كاركردي هم از لحاظ ظاهر فني متفاوت مي‌باشد. و يا بوش اكسل خودرو كه در قسمت عقبي خودرو وظيفه‌اي مشابه بوش طبق دارد.

بوش طبق

بوش در سيستم تعليق خودرو كه با نام بوش طبق نيز شناخته مي‌شود قطعه‌اي است مانند سيبك كه براي اتصال قطعات مختلف اين سيستم استفاده خواهد شد ولي تفاوت عمده بين سيبك و بوش در اينجاست كه سيبك در جهت‌هاي مختلف قادر به حركت بوده ولي بوش فقط مي‌تواند در يك جهت حركت كند.

هدف اصلي از استفاده از بوش‌ها به عنوان نويزگير براي حذف سر و صدا در حين حركت و حذف لرزش‌ها و تحمل مقداري از ضربات وارده به سيستم تعليق خودرو به جهت خاصيت لاستيكي اين قطعه مي‌باشد. يكي از عوامل نشان دهنده‌ي خرابي بوش‌ها ايجاد سر و صدا و لرزش است كه نشان مي‌دهد بوش طبق به درستي وظيفه خود را انجام نمي‌دهد.

امروزه با توجه به شيوع ويروس كرونا بازار خريد فروش هاي اينترنتي به شدت رونق گرفته ، اگر شما براي خريد قطعات و لوازم يدكي خودرو خود به فكر خريد اينترنتي مي شباسيد اينجا كليك كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۹:۱۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :