جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

دسته موتور در خودرو

دسته موتور مهم‌ترين و شناخته‌شده‌ ترين تكيه‌گاه درون يك خودرو است. دسـته موتور‌ها در بالا و پايين و يا دو طرف يك موتور قرار مي‌گيرند و چون پيشرانه را به شاسي ارتباط مي‌دهند، از لرزش و تكان خوردن آن نيز جلوگيري مي‌كنند.

يك خودرو  همان‌طور كه از قسمت‌هاي مختلفي تشكيل شده است، از تكيه‌گاه‌هاي گوناگوني نيز بايستي برخوردار باشد. اتومبيل در واقع يك پازل از بخش‌هاي مختلف ثابت و متحرك است و هر كدام از اين بخش‌ها، ‌روي ديگري سوار است. به همين خاطر بايد تكيه‌گاه‌هايي در خودرو وجود داشته باشد كه هم وزن آنها را تحمل كند و هم لرزش آنها را بگيرد.

در ادامه ايم مقاله با استار پارتس نمايندگي فروش لوازم يدكي كيا و هيونداي همراه باشيد تا با انواع دسته موتور آشنا شويد.

انواع دسته موتور

دسـته موتورهاي مكانيكي يا پلاستيكي

ساختار ساده‌اي دارند و البته ارزان‌تر نيز هستند و از يك قطعه لاستيكي ساده با قابليت ارتجاعي تشكيل شده‌اند كه بر اساس همين خاصيت، ضربات و تكانهاي موتور و گيربكس را جذب مي‌كنند.

دسـته موتور هيدروليكي

شامل يك پايه فلزي فنري، يك قطعه پلاستيكي با خاصيت ارتجاعي و يك سيال هيدروليك روغني هستند. در اين مدل، عمل دفع و جذب ضربه توسط همين سيال روغني و دو لايه فنري كه در هم قلاب شده‌اند، صورت مي‌گيرد.

بيشتر بدانيد: راهنماي تشخيص اصالت قطعات خودرو

دسـته موتور فنري

در اين نوع دسته موتور، لايه پلاستيكي به كار رفته بين قسمت فلزي دسته موتور و موتور از جنس پلي‌ يوراتان است كه نسبت به پلاستيك، طول عمر و دوام  بيشتري داشته و در برابر ارتعاشات نيز مقاومت بالاتري از خود نشان مي‌دهد.

در نتيجه در خودروهايي با دسته موتور فلزي، به علت عدم انتقال ارتعاشات شديد به كابين خودرو، شاهد سواري نرم‌تري هستيم. اين نوع دسـته موتور، بيشتر در خودروهايي كه موتورهاي بزرگ دارند، استفاده مي شود.

دسـته موتور صلب يا فلزي

اين نوع دسـته موتور، مختص خودرو هاي سبك و كوچك است و به علت نحوه اتصال آنها به شاسي، به اين نام شناخته مي‌شوند. دسـته موتور صلب، توسط اتصالات صلبي، پيچ يا جوش به شاسي متصل مي‌شود.

نكته منفي اين نوع دسـته موتور و نحوه اتصال آن، عدم جذب ارتعاشات موتور در دورهاي بالا است كه قطعاً سبب آسيب به موتور خودرو مي‌شود.

دسـته موتور الكترونيكي

يكي از جديدترين انواع دسته موتورهاي روز دنيا، دسته موتورهاي الكترونيكي هستند. عمل جذب ارتعاشات موتور توسط اين دسته موتورها، با استفاده از يك كنترلر صورت ميگيرد كه با توجه به ميزان ارتعاشات و دور موتور، ضربات وارده را دفع ميكند. پيشرفتهترين نوع اين دسته موتورها، عمل دفع ضربات را با توليد ارتعاشاتي در جهات مخالف ارتعاشات وارد شده به موتور انجام ميدهد.

اين روزها با توجه به شيوع ويروس كرونا بازار خريد اينترنتي داغ است ، بازار فروش قطعات و لوازم يدكي خودرو نيز از اين موضوع مستثنا نيست . اگر شما هم قصد خريد لوازم يدكي خودرو كيا و هيونداي خود به صورت اينترنتي داريد اينجا كليك كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۵۲:۰۰ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :