جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

راهنماي خريد طلا و جواهر و بايدها و نبايدهاي خريد طلا(بخش اول)

نياز به گفتن ندارد كه يكي از هوشمندانه‌ترين سرمايه گذاري‌ها، خريد طلا و جواهر است و در اختيار داشتن راهنماي خريد طلا و جواهر اين سرمايه گذاري را هوشمندانه‌تر مي‌كند. طلا چيزي بيشتر از وسيله‌اي براي نشان دادن تجملات و كلاس است و نشان دهنده ثبات مالي در افراد است. در يك جمله مي‌توانيم بگوييم كه طلا، پول است. پس در ادامه اين مقاله با ما همراه باشيد تا شما با بايد و نبايد ها در خريد طلا آشنا سازيم.

عيار طلاي خود را بدانيد

در هر آلياژ طلا، 24 واحد وجود دارد كه به آن "قيراط يا عيار" مي‌گويند. هنگامي كه شما طلاي 24 عيار مي‌خريد، اين بدان معناست كه شما طلاي 100٪ خالص خريديد، كه به اندازه مثقال مثقال آن پول نقد در جيب خود خواهيد داشت.

به تناسب، اگر طلاي 24 عيار 100٪ خالص باشد، طلاي 10 عيار 41.7٪ آن طلاي خالص است. بنابراين، قاعده كلي در مورد ارزش و خالص بودن طلا به اين صورت است كه: هرچه طلا خالص‌تر باشد، ارزش آن نيز بيشتر است.

هدف: در كجا استفاده مي‌شود؟

طلاي خالص بسيار نرم است و به راحتي آسيب مي‌بيند. اگر قصد داريد هر روز آن را استفاده كنيد، پس بايد سراغ طلاهايي با عيار پايين برويد كه شكننده نباشند. بهترين ميزان عيار براي خريد طلا و جواهر حدود 10، 12 و 14 است. طلاي عيار پايين تركيبي از طلا 24 عيار و ديگر فلزات است كه استحكام بيشتري دارد.

براي خريد انگشتر طلا و دستبندهايي كه در معرض ساييدگي و ضربه قرار دارند، بهتر است سراغ طلاي 10 و 12 عيار برويد.

همچنين هنگام خريد گردنبند طلا و گوشواره‌هايي كه از ضربه و آسيب در امان نيستند نيز، طلاي 18 عيار را مد نظر داشته باشيد.

سازگاري: از خودتان بپرسيد كه "آيا اين آلياژ و طلايي براي من" خوب است يا خير؟"

جدا از هدف هنگام خريد طلا و جواهر، مواردي ديگري نيز وجود دارد كه از درجه اهميت بالايي برخوردار هستند. اين موارد همه جزئي از راهنماي خريد طلا و جواهر هستند.

جواهرات و طلا ممكن است حاوي فلزات ديگري نيز باشند. يكي از رايج‌ترين فلزات مخلوط شده در طلا، آلياژ نيكل است. اين آلياژ، جواهرات و طلا را محكم‌تر مي‌كند اما براي افرادي كه حساسيت به نيكل دارند مي‌تواند مشكل‌ساز باشد.

اگر به نيكل حساسيت داريد، بهتر است سراغ طلا و جواهري برويد كه ميزان طلاي آن نسبت به ديگر فلزات بيشتر باشد. طلاي 18 عيار را به شما كه به نيكل حساسيت داريد، توصيه مي‌كنيم.

چرا ساير فلزات با طلا مخلوط مي‌شوند؟

مطمئنا يكي از موارد مهمي كه هنگام خريد طلا و خريد طلاي دست دوم بايد بدانيد، آلياژهايي كه با طلا مخلوط مي‌شوند. از آنجا كه طلاي خالص نرم است و خيلي نمي‌توان از آن به صورت روزمره استفاده كرد، آن را با فلزات ديگر مخلوط مي‌كنند تا دوام آن بيشتر شود.

افزودن فلزات ديگر به اين طلاي خالص، همچنين به متالوژيست‌ها امكان تغيير رنگ طلا را مي‌دهد. براي ساخت طلاي سفيد به آن پالاديوم يا نيكل افزوده مي‌شود. با افزودن مس، رنگ طلا رزگلد مي‌شود، در حالي كه نقره به طلا رنگي با ته مايه سبز مي‌دهد.( براي آشنايي بيشتر با طلاي رزگلد به اين صفحه مراجعه كنيد.)

منبع

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۷:۳۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :