جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

نحوه كاركرد و عيب‌يابي بخاري خودرو

هرساله با رسيدن به فصل زمستان، خرابي يا عدم كاركرد صحيح بخاري خودرو يكي از مهم‌ترين اتفاقاتي است كه مي‌تواند مالكين خودروها را به زحمت بيندازد. بخاري خودرو ممكن است به كل باد سرد بدهد، در مواردي به خوبي گرم نكند و گاهي هم حتي اصلا روشن نشود.

براي كسب اطلاعات بيشتر پيرامون نحوه كاركرد و عيوب بخاري خودرو در ادامه اين مقاله با استارپارتس نمايندگي فروش قطعات هيونداي و كيا همراه باشيد

چرا بخاري خودرو باد گرم نمي‌دهد؟

در صورتيكه مشاهده كرديد، بخاري خودرو به‌درستي كار نمي‌كند، سريعاً به آن رسيدگي كنيد. جدا از سرد ماندن خودرو، فقدان سيستم گرمايش و بخاركردن شيشه‌ها، خرابي سيستم گرمايش و بخاري مي‌تواند از مشكل بزرگتري خبر بدهد.

عيب‌هاي رايج بخاري خودرو

تنظيمات درجه حرارت درون كابين خودرو

تنظيم‌نبودن درجه‌ حرارت درون كابين خودرو، يكي از ساده‌ترين دلايلي است كه باعث خرابي بخاري ماشين مي‌شود. منظور از درجه حرارت درون كابين، همان درجه‌اي است كه بايد به ‌صورت دستي آن را از رنگ آبي به رنگ قرمز تغيير دهيد. البته در برخي خودروهاي جديد، اين تنظيم درجه به‌صورت الكترونيكي انجام مي‌شود.

تاثير عملكرد ترموستات بر بخاري خودرو

از ديگر دلايل خرابي بخاري خودرو، درست‌كارنكردن ترموستات است. ترموستات وظيفه‌ تغيير مسير آب موتور و خنك نگه‌داشتن آن را بر عهده دارد. وقتي دماي آب موتور بيش‌ازحد زياد شود، ترموستات كه قطعه‌اي مكانيكي است، باز مي‌شود و آب را به گردش درمي‌آورد تا دماي آن را كنترل كند.

بيشتر بخوانيد: راهنماي خريد ترموستات ماشين هيونداي

هوا گرفتن يا كاهش سطح مايع خنك كننده موتور

دليل ديگري كه ممكن است وجود داشته باشد، كم‌بودن سطح مايع گردشي در موتور است. اگر ميزان آب موتور از حد مشخصي كم‌تر باشد، مقدار آبي كه وارد رادياتور مي‌شود، به ‌قدري نيست كه بتواند آن‌ را پر كند و باعث افزايش دمايش شود. اين مسئله باعث ميشود شبكه گرمايي بخاري نيز نتواند به درستي تبادل حرارتي داشته باشد و گرماي آب را به داخل كابين منتقل كند.

خرابي واترپمپ

در مواقعي مشاهده شده كه بحاري خودرو هنگام حركت و زماني كه دور موتور خودرو بالا است، به راحتي گرماي مورد نياز را تامين مي‌كند، اما با توقف خودرو و پايين آمدن دور مورتو، از شدت گرما كاسته شده و بخاري باد نسبتا سرد مي‌دهد، اين مشكل مي‌تواند به دليل ضعف در عملكرد واتر پمپ خودرو باشد كه با كاهش دور موتور، به دليل رسوب گرفتكي و يا خورده شدن پره‌ها، نميتواند دبي لازم براي گردش مايع خنك كننده در سيستم را فراهم كند.

جهت كيب اطلاعات بيشتر پيرامون خريد واتر پمپ آوانته اينجا كليك كنيد.

خرابي فن

هم‌چنين مشكل مي‌تواند از خرابي فن يا دمنده‌ هوا به داخل كابين باشد. امكان دارد همه‌چيز به‌درستي كار كند اما قدرت هواي ورودي از طريق دريچه‌ها به اتاق كم باشد. در اين حالت رادياتور بخوبي گرم مي‌شود، آب داغ موتور نيز وارد سيستم مي‌شود، ولي در نهايت به دليل عدم كاركرد فن، تهويه خودرو هيچ بادي توليد نمي‌كند. علت اين اتفاق مي‌تواند سوختن يكي از فيوزها و يا خراب شدن موتور فن بخاري باشد كه بايد توسط برقكار براي رفع اين خرابي اقدام كنيم.

منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۱۰:۰۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :