جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

اسليو معده و حاملگي

اسليو معده و حاملگي يكي از داغ ترين مسائل امروزه شده است. در دنياي امروز، چاقي در سرتاسر جهان و ايران مشكلي ناراحت كننده محسوب مي شود. از علل عمده آن مي توان به پرخوري، سبك نادرست غذا خوردن، عدم فعاليت، وراثت، كم كاري تيروئيد، سن، بارداري و كمبود خواب اشاره كرد. با ما همراه باشيد.راههاي زيادي براي درمان چاقي وجود دارد كه اسليو معده يكي از آن راه هااست. اين عمل بخاطر دائمي بودن، در سالهاي اخير توانسته توجه افراد زيادي را به خود جلب نمايد.در اينجا قصد داريم شما را با عمل اسليو معده آشنا كرده و توضيحاتي را در خصوص آن ارائه كنيم.

عمل اسليو معده

در جراحي اسليو، بيش از نيمي از معده يعني چيزي حدود ۸۰ درصد از آن برش خورده و برداشته مي شود. اين امر سبب مي گردد كه از اشتهاي بيمار كاسته شده و بيمار شديداً اشتهاي خود را از دست بدهد. اين از دست رفتن اشتها، موجب كاهش وزن شده و فرد ديگر دچار اضافه وزن نخواهد گرديد.بخشي از معده كه برش زده مي شود فوندوس نام دارد و عامل توليد هورمون گرلين است. اين هورمون مهم ترين فاكتور در چاقي بوده و عدم وجود آن، سبب از بين رفتن چاقي مي شود.در اسليو معده، بخشي از معده براي جذب كمتر مواد غذايي خارج شده و معده همانند لوله باريكي مي شود كه شباهت زيادي به موز دارد.

بيشتر بدانيد : جراحي ساسي معده 

انواع عمل اسليو معده

عمل اسليو معده دو نوع است:

اسليو معده به حالت گشاد:  كه در آن تقريباً ۶۰ درصد از معده حذف مي شود و براي افراد با شاخص توده بدني ۳۰-۳۵ مناسب است. يعني افرادي كه وزني حدود ۱۵۰ كيلو دارند.

اسليو معده به حالت تنگ: در اين نوع روش، تقريباً ۸۰ درصد ازمعده برداشته مي شود كه براي افراد با توده بدني ۳۵-۴۵ مناسب است.

آيا بعد از اين نوع جراحي ها، امكان باردار شدن وجود دارد؟

در پاسخ بايد گفت طبق تحقيقات صورت گرفته، ثابت شده است كه بارداري بعد از اسليو معده بسيار بهتر از بارداري در چاقي بيش از حد است.  زماني كه فرد اضافه وزن شديد دارد، ممكن است به علت غيرطبيعي بودن هورمون ها، در بارداري با مشكل مواجه شود. كيست هاي تخمدان نيز با كاهش وزن بهبود يافته و احتمال بارداري افزايش مي يابد.

از آنجا كه پس از اسليو معده تحولات و تغييرات تغذيه اي در بدن رخ مي دهد، مي تواند موجب اختلال در رشد جنين شود و جنين و مادر را مبتلا به سوء تغذيه كند. اگر فردي قصد باردار شدن داشته باشد بايد ۱۸ ماه صبر كرده و سپس اقدام به بارداري نمايد. چون بارداري مي تواند در اين شرايط براي وي مشكل ساز و دردسرآفرين باشد.

بعد از جراحي اسليو معده، فرد در معرض كم آبي بدن، كمبود پروتئين و ديگر مواد مغذي قرار مي گيرد. اين امر مي تواند شرايط خطرناكي براي جنين در حال رشد فراهم آورد. البته اگر شخص باردار باشد و قصد انجام اين عمل را داشته باشد، بهتر است منتظر بماند و پس از گذشت يكسال و نيم در صدد انجام آن برآيد.

همچنين اگر مادر پيش از بارداري داراي وزني ثابت باشد، قادر خواهد بود مواد غذايي مورد نياز را براي جنين خود تامين كند.

 

جهت كسب اطلاعات بيشتر بهتر است با يك متخصص جراحي لاغري مشورت كنيد. 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۴۶:۳۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :