جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

دندانپزشكي پيشگيرانه چيست؟

اين اصطلاح در واقع به تمام راهكارها و روش هاي مراقبت از بهداشت دهان و دندان اشاره دارد كه به منظور پيشگيري از بروز بيماري هاي دهان و دندان مورد استفاده قرار ميگيرند. مهمترين مباحث مطرح شده در اين حوزه دندانپزشكي، مراجعه منظم به دندانپزشك و عمل به توصيه هاي لازم جهت حفظ بهداشت دهان و دندان است.

دستورالعمل هاي پيشگيرانه براي شما هيچ هزينه اي ندارند و اساسا يكي از مزاياي دنبال كردن دندانپزشكي پيشگيرانه كاهش هزينه و صرفه جويي در زمان و هزينه ها است.

دندانپزشكي پيشگيرانه براي شما چه كاري انجام ميدهد؟

همانطور كه از نامش پيداست، دندانپزشكان در اين حوزه تلاش ميكنند كه از بروز مشكلات،  بيماري ها و ناخوش احوالي هاي دهان و دندان در آينده پيشگيري كنند. آن ها ميخواهند كه هيچ كودك و بزرگسالي به مرحله بيماري و عوارض بهداشت ضعيف دهان و دندان نرسند. با رعايت برخي نكات و توصيه هاي ساده و مراجعه منظم به مطب اين دندانپزشكان ميتوان تا ابد سلامتي دهان و دندان خود را تضمين كرد. اما به طور كلي در اين حوزه، مردم ياد ميگيرند كه چطور و با چه اقداماتي از بروز مشكلات دندان، لثه، استخوان فك و ساير ساختارهاي داخل دهان پيشگيري كنند. متخصصان در اين حوزه ميكوشند به طور اختصاصي از بروز مشكلات زير پيشگيري كنند:

  • حفره دندان
  • التهاب و آماس لثه
  • فرسايش و از بين رفتن ميناي دندان
  • پريودنتيت
  • مشكلات ارتودنسي دندان
  • عدم تغيير رنگ دندان (كه شما را از نصب روكش و يا ونير دندان بازميدار)
  • ريزش يا افتادن دندان (كه شما را از نياز به جايزگين دنداني مانند ايمپلنت دندان، بريج و يا تاج دندان بازميدارد)

بيشتر بدانيد:

برخي از مهمترين اقداماتي كه در دندانپزشكي پيشگيرانه روي آن ها تاكيد ميشود

۱. هر روز دندان هاي خود را مسواك بزنيد

مهمترين بخش دندانپزشكي پيشگيرانه ، مسواك زدن آن هم به صورت منظم در طول شبانه روز است. بهتر است كه براي مسواك زدن از خمير دندان هاي حاوي فلورايد استفاده كنيد كه مورد تاييد دندانپزشك شما باشد. سعي كنيد كه سالانه ۳ تا ۴ بار مسواك خودتان را تعويض كنيد. هر بار كه مسواك ميزنيد فراموش نكنيد كه زبان خود را هم تميز كنيد. زيرا زبان محل تجمع ميليونها باكتري است كه ميتوانند برايتان دردسرهاي بيشماري ايجاد كنند. با تميز كردن زبان، خطر بروز بيماري ها و مشلات دندان را به شدن كاهش خواهيد داد.

۲. روزانه از نخ دندان استفاده كنيد

براي تميز كردن دندان ها علاوه بر مسواك به نخ دندان كشيدن هم نياز داريد. زيرا اساسا با مسواك نميتوان به تنهايي تمام بخش هاي دهان و دندان را تميز كرد. نخ دندان به تميز كردن فضاهاي باريك بين دندان ها كمك مي كند. اگر بريس ارتودنسي داشته باشيد كه احتمالا بيشتر از هر موقعي بايد از نخ دنان كمك بگيريد.

۳. به دندانپزشك خود مراجعه كنيد

توصيه ميشود كه هر ۶ ماه يكبار به مطب دندانپزشك خود مراجعه كنيد. اما اگر برايتان مقدرو نيست ميتوانيد به جاي هر ۶ ماه يكبار، سالي ۱ بار اينكار را انجام دهيد. دندانپزشك در طول اين جلسه تمام ساختارهاي دهان و دندان شما را بررسي كرده تا وجود هرگونه مشكل احتمالي در هر كدام از ساختارها، مخصوصا دندان، لثه، زبان و استخوان فك را تشخيص داده و در درمان آن به شما كمك كند.

منبع : www.tajdentalclinic.com

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۹:۱۴ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :