جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ترميم دندان شكسته: با چه روش‌هايي مي‌توان دندان شكسته را ترميم كرد؟

بر اساس اينكه نوع شكستگي دندان شما به چه شكل است و كدام دندان‌ها دچار آسيب شده‌اند، متخصصان ترميمي و زيبايي از روش‌هاي متنوعي براي ترميم دندان شكسته استفاده مي‌كنند. در ادامه با 7روش ترميم دندان‌هايي كه دچار شكستگي، لب پر شدگي يا ترك شده‌اند آشنا خواهيد شد.

1. اتصال مجدد دندان به هم

در موارد نادر، ممكن است كه متخصص ترميمي و زيبايي دندان بتواند بخش جدا شده يا شكسته شده دندان را دوباره ترميم كرده و به دندان متصل كند.

2. تغيير شكل دندان

اگر دندان به صورت جزئي لب پر شده باشد، مي‌توان با تراش بسيار مختصر و پاليش آن، آن مشكل را برطرف كرد. اين كار نيز يك روش ساده و كم هزينه براي ترميم يك دندان شكسته يا لب پر شده است كه نتايج نسبتا خوبي به دنبال دارد.

3. پر كردن دندان

اگر دندان را نتوان با روش اتصال مجدد و يا تغيير شكل دادن ترميم كرد و آسيب وارده كمي بيشتر از حد انتظار باشد، اولين گزينه ترميم، پر كردن دندان است. به راحتي مي‌توان يك حفره يا شكستگي را با اين روش ترميم كرد. پر كردن دندان يك روش بدون درد است و بسته به نوع مواد پر كننده هزينه آن نيز متغير است.

(جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون پركردن دندان اينجا كليك كنيد.)

4. باندينگ دندان

متخصص ترميمي و زيبايي دندان با كمك اتصال مواد رزين كامپوزيتي مي‌تواند شكستگي يا ترك دنداني را پر كند. اين مواد همرنگ دندان هستند و پس از متصل شدن به دندان، تراش داده مي‌شوند تا شكل دندان به صورت طبيعي‌تر در بيايد. ترميم با باندينگ كامپوزيت دندان مي‌تواند تا 10 سال دوام داشته باشد و معمولا يك روش مقرون به صرفه است.

5. انواع ونير دندان

ونير دندان يك روش عالي ديگر براي پنهان كردن دندان‌هاي لب پر شده و ترك خورده است. ونيرها پوسته‌ها يا لايه‌هاي بسيار نازكي هستند كه بيشتر به جهت زيبايي به سطح جلويي دندان‌ها متصل مي‌شوند. لمينت دندان و ونير كامپوزيت دو نوع ونير مشهور هستند كه نه تنها براي اصلاح طرح لبخند كه براي ترميم دندان شكسته نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

(اگر قصد اصلاح طرح لبخند خود را براي آشنايي با انواع روش هاي آن اينجا كليك كنيد.)

6. انله دندان

اگر يكي از دندان‌هاي مولر يا پره‌مولر دچار آسيب جدي شده باشد طوري كه علاوه بر لبه‌هاي دنداني، بخش مياني سطوح جونده آن‌ها نيز دچار آسيب شده باشد، مي‌توان با انله دندان، شكستگي را ترميم كرد.

7. روكش دندان

زماني كه بخش زيادي از تاج دندان شكسته باشد به طوري كه نتوان با روش‌هاي ذكر شده در بالا آن را ترميم كرد، نياز به روكش دندان پيدا خواهيد كرد. براي نصب روكش دندان بخش باقي مانده دندان را تراش داده و سپس روكش را طي دو جلسه نصب مي‌كنند. طي جلسه اول يك روكش موقت و طي جلسه دوم نيز روكش نهايي و مخصوص دندان شكسته شده ساخته و نصب مي‌شود.

بيشتر بخوانيد: روكش هاي تمام سراميك

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۹:۳۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :