جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

پاسخ به مهمترين سوالات دندانپزشكي در بارداري

بسياري از خانم‌هاي باردار تصور مي‌كنند مراجعه به كلينيك دندانپزشكي در بارداري مي‌تواند براي فرزند آن‌ها خطرناك باشند. براي همين، سعي مي‌كنند تمام كارهاي دندانپزشكي خود را يپش از بارداري انجام دهند. و يا آن‌ها را به بعد از زايمان موكول مي‌كنند. اما اين تصور درست نيست. خانم‌هاي باردار نه تنها بهتر است قبل از اقدام به بارداري به يك دندانپزشك مراجعه كنند، كه بهتر است طي دوره حاملگي نيز به طور منظم به مطب دندانپزشك خود مراجعه كنند.

چرا بهتر است قبل از بارداري به دندانپزشكي مراجعه شود؟

افراد بهتر است كه هر 6 ماه يكبار به مطب دندانپزشك مراجعه كنند و تحت ارزيابي قرار بگيرند. زيرا اين جلسات ارزيابي، مي‌تواند نه تنها در نقش درماني، كه در نقش پيشگيري و آموزش به افراد جامعه باشند. اما چنانچه شما به عنوان يك خانم باردار مشكل خاصي مانند پوسيدگي دندان يا بيماري لثه داشته باشيد، بايد حتما پيش از اقدام به بارداري با مراجعه به دندانپزشك مشكل خود را حل كنيد تا مشكلي براي دوره بارداري شما پيش نيايد. زيرا در دوره بارداري مسائلي را تجربه خواهيد كرد كه ممكن است مشكل شما را تشديد كرده و يا مساله جديدي را براي شما به وجود بياورد.

بيشتر بخوانيد : دندانپزشكي كودكان

مسائل شايع دندانپزشكي در دوران بارداري كدامند؟

بدن مادران باردار به واسطه تغييرات هورموني گسترده، تغيير و تحولات زيادي را از اولين لحظه بارداري تا لحظه زايمان تجربه مي‌كند. برخي از اين تغييرات نيز ممكن است در داخل دهان و دندان ديده شود. براي همين به خانم‌هاي باردار توصيه مي‌شود قبل از بارداري به منظور چكاپ كلي و مديريت مسائل دندانپزشكي به يك دندانپزشك خوب مراجعه كنند. شايع‌ترين مسائل و مشكلات مرتبط با دهان و دندان كه زنان در دوران بارداري تجربه مي‌كنند عبارتند از:

التهاب لثه

پوسيدگي دندان

احساس لق شدن دندان‌ها

تورم لثه

سايش و تحليل ميناي دندان

آيا در دوره بادراي مي‌توان بليچينگ دندان انجام داد؟

در طول بارداري مي‌توان پروسه‌هاي زيبايي مانند سفيد كردن دندان‌ها يا بليچينگ در مطب را انجام داد. با اين حال اغلب متخصصان ترميمي و زيبايي توصيه مي‌كنند كه انجام اقدامات زيبايي دندان كه غيرضروري هستند را به بعد از زايمان موكول كنيد.

اين موضوع به خصوص در سه ماهه سوم اهميت بيشتري دارد و در اين مدت بهتر است كه به خاطر حفظ سلامتي مادر و جنين انجام هر پروسه دندانپزشكي كه نيازمند مدت زمان زيادي است را به بعد از زايمان موكول كنيد. زيرا براي انجام اقداماتي مانند كامپوزيت ونير، تراش و نصب لمينت دندان، بليچينگ و ساير روش‌هاي اصلاح طرح لبخند، لازم است كه روي صندلي دندانپزشكي بخوابيد. و خوابيدن براي يك مدت طولاني به پشت مي‌تواند جريان خونرساني به جنين را مختل كند.

جهت كسب طالاعات بيشتر پيرامون دندانپزشكي بارداري اينجا كليك كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۸:۲۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :