جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

سرويس طلاي عروس سفيد بخريم يا زرد؟

طلاي زرد و طلاي سفيد چيست؟

اين دو رنگ طلا، هر دو از طلاي خالص ساخته شده و در روند ساخت با آلياژها مخلوط مي‌شوند. چيزي به نام طلاي سفيد طبيعي وجود ندارد و طلايي كه به صورت طبيعي استخراج مي‌شود، رنگ طلايي دارد. طلا يك فلز گران‌بها است كه بسيار نرم است، بنابراين هنگام ساخت جواهر و طلاهاي زينتي بايد با آلياژها مخلوط شود تا به بتواند دوام و محكمي طلاي ساخته شده را داشته باشد.

·        طلاي زرد با مس، نقره، روي، نيكل و يا پالاديوم مخلوط مي‌شود. از بين اين آلياژها، ميزان مس براي حفظ رنگ طلايي بالاترين ميزان را در اين تركيب دارد.

·        طلاي سفيد با آلياژهاي به رنگ نقره‌اي مانند پالاديوم و نيكل تركيب مي‌شود تا رنگ آن را كمتر كند و از ميزان زردي آن كاسته شود. سپس با روديم آبكاري مي‌شود تا به آن طلا سفيدي كه همه ديديم، تبديل شود.

بيشتر بخوانيد : طلاي ارزان

نقاط مثبت و منفي سرويس طلاي سفيد

طلا سفيد رنگي است كه معمولا در كل جهان همه آن را دوست دارند و بيشتر استفاده مي‌شو، كه دليل اصلي آن نيز ست شدن راحت آن با لباس عروس و همچنين رنگ بيشتر پوست‌هاي صورت است. بنابراين اگر قصد داريد يك انتخاب هوشمندانه داشته باشيد و مطلقا براي عروسي ريسك نكنيد، اين رنگ سرويس طلا مي‌تواند انتخاب مطمئني باشد.

·        طلا سفيد در سرويس طلا و هر نوع طلايي، معمولا ظاهري بسيار شيك‌تر از پلاتين دارد، اما از نظر هزينه بسيار مقرون به صرفه‌تر از پلاتين است. اين دو از نظر ظاهري تقريبا ظاهري يكسان دارند، اما تنها تفاوت آنها همان ميزان قيمت آنهاست

·        طلاي سفيد از طلاي زرد دوام بيشتري دارد. اين بخاطر اين است كه آلياژهايي كه با طلاي سفيد مخلوط مي‌شوند، فلز بادوام‌تري نسبت به طلاي زرد توليد مي‌كند. طلاي سفيد به راحتي خراش برنمي‌دارد و فرو نمي‌رود.

·        طلاي سفيد نياز به نگهداري بيشتري دارد. با گذشت زمان، روكش رديم روي طلاي سفيد فرسوده مي‌شود و كم كم رنگ زرد طلاي زيرين آن نمايان مي‌شود. بنابراين هر چند سال يكبار بايد آن را دوباره در روديم غوطه ور كنيد. اما خبر خوب اين است كه با اين كار سرويس طلاي خود را نو مي‌كنيد و ظاهر آن را جلا مي‌بخشيد.

بيشتر بخوانيد: طلاي رزگلد

نقاط مثبت و منفي سرويس طلاي زرد

سرويس طلاي زرد كلاسيك و بدون تاريخ انقضا است. اين رنگ سرويس طلا، به عنوان اولين سرويس‌ طلاهاي عروسي استفاده مي‌شد و براي همه ما حالت سنتي دارند.

·        سرويس طلاي زرد براي عروس‌هايي كه به دنبال سبك وينتج هستند، گزينه بسيار عالي است. طلاي زرد ظاهر گرمي دارد و با لباس‌هاي عروس وينتج بسيار جذاب به نظر مي‌رسند. اين نوع رنگ سرويس طلا سال‌ها پيش به عنوان ترند استفاده مي‌شد، اما امروزه افراد خاصي به دنبال اين رنگ سرويس طلا هستند.

·        نگهداري سرويس طلاي زرد آسان است و لازم نيست هر چند سال يك بار آن را در هر چيزي غوطه‌ور كنيد. فقط به طور مرتب از سرويس طلاي خود مراقبت كنيد تا درخشش آن را حفظ كنيد

·        تغيير اندازه گردنبند طلا ، انگشتر طلا و دستبند سرويس طلاي زرد بسيار آسان‌تر و ساده انجام مي‌شود. شايد ندانيد، اما سايز انگشتان شما در طي سال‌ها تغيير مي‌كند. تغيير اندازه طلاي زرد براي جواهرسازان راحت‌تر است، زيرا نرم‌تر است و نيازي به آبكاري روديم ندارند. همچنين، اگر به طور اتفاقي سرويس طلاي شما آسيب ببيند، ترميم طلاي زرد راحت‌تر است.

اگر در بازار امروز با توجه به شيوع ويروس كرونا اگر شما هم قصد خريد طلا به صورت اينترنتي داريد اينجا كليك كنيد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۳:۰۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :