جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

تغذيه نوزاد با شير خشك و آنفولانزا

سن : كودك يك ماهه تا كودك دو ساله

آيا در صورت ابتلا به آنفولانزا مي توانم كودكم را با شيشه شير خشك تغذيه كنم؟

بله، ولي با احتياط. هنگامي كه در اثر آنفولانزا بيمار مي شويد بايد كودك خود را از انتقال ميكروب محافظت كنيد. ايمن ترين راه آن است كه يك نفر ديگر شيشه شير كودك را آماده و او را تغذيه كند. اگر انجام اين كار غيرممكن است سعي كنيد تا به روش هاي ديگري كودكتان را از قرارگرفتن در معرض ميكروب هاي آنفلولانزا حفظ كنيد. مانند:

پيش از تماس و دست زدن با كودك و يا در آغوش گرفتن او با آب گرم و صابون دست هايتان را بشوييد.

از ماسك صورت استفاده كنيد.

اگر نمي توانيد بر صورت خود ماسك بزنيد، در قسمت داخلي آرنج يا دستمال كاغذي عطسه يا سرفه كنيد، نه در برابر صورت كودك. (براي ياد گرفتن بهترين روش از عطسه كردن ويدئوي سازمان Elmo كودك دوست در مورد آنفولانزا را تماشا كنيد.) اگر در دستمال كاغذي عطسه مي كنيد آنرا دور انداخته و دست هايتان را دوباره بشوييد.

در هنگام به آغوش گرفتن يا تغذيه كردن كودك، بين خودتان و او يك پارچه پتو تميز و خشك را قرار دهيد. هميشه از يك پتوي تميز استفاده كنيد.

ظروف غذا، ليوان آب آشاميدني، ليف، حوله، تخت، بالش يا پتو را تا هنگام نبود علائم بيماري در شما حداقل به مدت پنج روز با كودك خود مشترك استفاده نكنيد.

اگر كودكم مبتلا به آنفولانزا باشد مي توانم با شيشه شير خشك او را تغذيه كنم؟

پاسخ مثبت است و بايد اطمينان بيشتري از تغذيه كردن كافي او حاصل كنيد. بچه ها در هنگام بيمار بودن به مايعات بيشتري نياز دارند. به ويژه اگر آنان مبتلا به علائم بيماري دهيدراسيون يا كم آبي بدن نظير تب بالا، استفراغ، يا اسهال باشند. در طول مدت بيماري، مايع دريافتي كودك خود را بالا نگه داشته و نشانه هاي بيماري كم آبي بدن  او را تحت نظر قرار دهيد. هم چنين اگر تغذيه كودك از راه شير مادر صورت مي گيرد مقاله حاضر با موضوع آنفولانزا و تغذيه با شير مادر را مورد مطالعه قرار بدهيد.

اگر هنگام بيمار بودن كودك با تغذيه او مشكل داشتم چه كار كنم؟

در صورتيكه در غذا خوردن كودك با مشكل مواجه شده ايد، سعي كنيد مقادير كمتري از شير خشك را از يك فنجان، سرنگ و يا قطره چكان تهيه كنيد.

بيشتر بدانيد :

·         كودك هفت ماهه

كودك نه ماهه 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۵۱:۳۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :