جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

تفاوت ارتودنسي غير ثابت و ثابت در چيست؟

ارتودنسي دندان ها قطعي ترين روش براي حل مشكل بيماراني است كه از ظاهر به هم ريخته و نامرتب دندان هاي خود رضايت ندارد و به دنبال يافتن راه حلي براي درمان مشكلشان هستند. وقتي صحبت از ارتودنسي به ميان مي آيد، اكثر مردم تصور مي كنند كه ارتودنسي دندان ها درماني است كه با قرار دادن بريس هاي بزرگ و زشت فلزي انجام مي شود. آن ها به خاطر داشتن چنين تصوري از انجام ارتودنسي گريزان و فراري هستند و از اين كه ظاهر آن ها با وجود بريس هاي ارتودنسي روي دندان هايش زشت به نظر بيايد مي ترسند.

ارتودنسي غير ثابت

ارتودنسي غير ثابت يا ارتودنسي متحرك، يك روش انجام ارتودنسي روي دندان ها است كه در آن بريس هاي ارتودنسي به دندان هاي بيمار چسبانده نمي شوند و بيمار مي تواند در مواقع لزوم اين بريس ها را از روي دندان هاي خود بردارد. ارتودنسي اينويزيلاين يا نامرئي نوعي ارتودنسي غير ثابت است كه پلاك هاي ارتودنسي كه در اين روش استفاده مي شوند از جنس نوعي پلاستيك شفاف ژله اي ساخته شده اند و بيمار مي تواند براي غذا خوردن يا شركت در يك مهماني آن ها را از روي دندان هاي خود بردارد.

ارتودنسي غير ثابت چگونه انجام مي شود؟

براي انجام ارتودنسي متحرك، دندانپزشك روند درماني شما را دقيقا طرح ريزي مي كند. اين طرح ريزي به گونه اي انجام مي شود كه خواهيد توانست نتيجه درمان ارتودنسي خود را پيش از انجام آن به صورت كامپيوتري مشاهده كنيد. سپس دندانپزشك بريس هايي را كه مطابق با مشكلات دنداني شما برايتان ساخته شده اند در اختيارتان قرار مي دهد و شما بايد بر اساس برنامه ريزي درماني خود، اين بريس ها را به ترتيب درست استفاده كنيد تا نتيجه مناسبي از درمان خود بگيريد.

هزينه درمان ارتودنسي غيرثابت

هزينه ارتودنسي غيرثابت، توسط دندانپزشك و در جلسه مشاوره اي انجام مي شود. هزينه لازم براي درمان ارتودنسي غير ثابت به مواردي مثل سن بيمار، شدت ناهنجاري، دستمزد دندانپزشك، نوع و كيفيت مواد به كار رفته در ساخت بريس ها، موقعيت جغرافيايي مطب دندانپزشكي و… بستگي دارد. به طور كلي انجام ارتودنسي متحرك، هزينه هاي بيشتري را نسبت به انجام انواع ارتودنسي هاي ثابت به شما تحميل مي كند.

مزاياي استفاده از ارتودنسي غير ثابت

فوايد استفاده از ارتودنسي متحرك عبارتند از:

مي توانيد براي مسواك زدن اين بريس ها را از روي دندان هاي خود برداريد؛ در نتيجه بهداشت دهان و دندان ها بهتر حفظ مي شود و احتمال ابتلا به پوسيدگي هاي دنداني كاهش پيدا مي كند.

طول دوره درمان با ارتودنسي متحرك نسبت به ساير انواع ارتودنسي ها كوتاه تر است.

بريس هاي اين نوع ارتودنسي به راحتي توسط مخاطبين تشخيص داده نمي شوند و اين ارتودنسي، نوعي ارتودنسي نامرئي محسوب مي شود.

رفرنس : http://www.orthodoctor.ir/

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۵۵:۵۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :