جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

آشنايي با تمام مراحل ايمپلنت دندان (مرحله به مرحله)

خب بياييد در اين مقاله از كلينيك دندانپزشكي جنت آباد مرحله به مرحله فرآيند كاشت ايمپلنت دندان را با هم بررسي كنيم و ببينيم كه اصلا اين پروسه چند مرحله است و در هر مرحله چه اتفاقي رخ ميده.

اما اگر هنوز در رابطه با ايمپلنت دندان اين روش جايگزيني دندان از دست رفـه آشنايي نداريد اينجا كليك كنيد.

اولين مرحله كاشت ايمپلنت دندان چيست؟

اولين مرحله در واقع مراجعه به يك متخصص كاشت ايمپلنت خوب كه معمولا يا يك دندانپزشك متخصص ترميمي و زيبايي يا جراح دهان و دندان است. اين متخصص در همان ابتدا شما را به طور دقيق ارزيابي ميكند و با كمك تصاوير گرفته شده با اشعه ايكس موقعيت دندان هاي شما و مشخصا جاي خالي دندانتان را بررسي و چك ميكند. اگر هنوز دندان خود را نكشيده ايد، متخصص بررسي ميكند كه چگونه و با چه تدابيري بايد دندان را كشيد و سپس از كي بايد اقدام به عمل جراحي كرد.

پيوند استخوان و كشيدن دندان ها

چنانچه متخصص ايمپلنت تشخيص دهد كه بافت استخوان فك شما براي عمل كم است بايد تحت عمل جراحي پيوند استخوان قرار بگيريد. در اين عمل از خودتان و يا از استخوان شخص ديگري براي تقويت بافت استخواني فك شما استفاده ميشود. بعد از اين عمل شما بايد ۴ تا ۱۲ ماه صبر كنيد تا بتوانيد وارد مراحل ايمپلنت دندان شويد. زيرا فك شما بايد كاملا ترميم شود تا بتوانيد دندان جديد بكاري

بيشتر بخوانيد :

كاشت پايه ايمپلنت دندان

قرار دادن پايه ايمپلنت مهمترين مرحله كاشت ايمپلنت دندان است. پايه ايمپلنت يك پيچ كوچك فلزي و بسيار مقاوم هستش كه بايد وارد استخوان فك بالا يا پايين شما شده و در آن فيكس و محكم شود. اين قطعه قرار است كه دقيقا مشابه ريشه دندان شما عمل كند و همان اندازه محكم و با دوام باشد.

قرار دادن هيلينگ كلار

بعد از اينكه پايه، به استخوان فك جوش خورد به يكي از مراحل ايمپلنت دندان كه البته ميني مرحله بايد بهش گفت ميرسيم. در اين مرحله جراح يا متخصص ايمپلنت، يك قطعه كوچك به نام هيلينگ كلار را به پايه ايمپلنت متصل ميكند.

قرار دادن اباتمنت به پايه ايمپلنت

بعد از جاگذاري بخش پايه، قرار دادن اباتمنت از مهمترين مراحل ايمپلنت دندان به حساب مياد. ما در اين مرحله بعد از اينكه هيلينگ كلار را برداشتيم، يك قطعه كوچك را به پايه ايمپلنت پيچ ميكنيم و بعد از تمام شدن اينكار، اگر بيش از يك جاي خالي دندان داشته باشيد، متخصص ايمپلنت يا جراح دندان به سراغ قرار دادن پايه و اباتمنت بعدي ميرود.

قرار دادن تاج دائمي

نحوه اتصال تاج دندان به اباتمنت خيلي جالب است. ما اصولا از دو روش ميتوانيم اينكار را را انجام دهيم. يكي اينكه ميتوانيم از تاج هاي پيچي استفاده كنيم كه به صورت پيچ شل و سفت شده يا به اباتمنت فيكس ميشوند. از طرفي ميتوانيم با كمك يك نوع سيمان مخصوص دندانپزشكي تاج دندان را به اباتمنت وصل كنيم كه تا آخر به آن متصل باقي بماند. كه البته متخصصان ايمپلنت توصيه ميكنند از نمونه هاي سيماني به جاي تاج هاي پيچي استفاده كنيم. چون تاج هاي پيچي را از بعضي زوايا ميتواند ديد و حالت كاملا طبيعي ندارند.

.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۱:۵۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :