جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

طلاي دست دوم و كم اجرت بخريم يا نخريم؟

ممكن است براي بسياري از مردم، خريد طلاي دست دوم با طلاي نو فرقي نداشته باشد و آنها اين فلز را مي‌خرند تا سرمايه‌اي براي آينده داشته باشند. اما همان‌گونه كه در تيتر مشخص شده است، طلاي دست دوم ديگر اجرت ساخت طلا ندارد و اين تفاوت بزرگ بين طلاي نو و دست دوم مي‌تواند خيلي روي قيمت آن اثر بگذارد. بنابراين اين سوال كه آيا طلاي دست دوم بخريم يا نه و به ذهن رسيدن آن، چيزي است كه ممكن است براي همه پيش بيايد و به دنبال جواب آن باشند.

طلا فلزي براي سرمايه گذاري

از قديم الايام به ياد داريم كه مردم و خصوصا خانم‌ها علاقه زيادي به خريد طلا و جواهرات داشتند و آن را هم به عنوان وسيله‌اي زينتي و هم به عنوان سرمايه‌اي براي روز مبادا مي‌دانستند. زمان قديم كه قيمت طلا به اندازه امروز سير صعودي نداشت، مردم با هر اندوخته‌اي از درآمدشان سراغ خريد طلا مي‌رفتند و در آن زمان خيلي به انتخاب بين خريد طلاي دست دوم و طلاي نو فكر نمي‌كردند.

آيا خريد طلاي دست دوم ايده خوبي است؟

بزرگترين مشكل طلاي دست دوم اين است، كه خب قبل از شما توسط شخصي ديگر استفاده شده است. اين بدان معناست كه ظاهر آن كم و بيش كهنه شده است، بنابراين بايد در نظر داشته باشيد كه بندها، گيره‌ها، زنجيرها، رينگ انگشتر و غيره شكل ظاهري خوبي ندارند و در ظاهر زرق و برق طلاي نو را ندارند.

قبل از خريد طلا هدف خود را مشخص كنيد

حالا كه با خريد طلاي دست دوم كنار آمديد و مشكلي با كهنه بودن آن نداريد، زمان آن رسيده است كه هدف خود را از خريد اين نوع طلاي مشخص كنيد. هدف از خريد طلاي دست دوم و كم اجرت فرد به فرد فرق مي‌كند و هر فرد بسته به نوع نياز خود، اين مدل طلا را انتخاب مي‌كند.

قبل از خريد طلا حتما مشخص كنيد كه مي‌خواهيد طلا را به عنوان وسليه‌اي زينتي بخريد، يا مي‌خواهيد اين فلز گرانبها را براي آينده و روز مبادا داشته باشيد و به چشم سرمايه به آن نگاه مي‌كنيد. اگر جزء آن دسته از افرادي هستيد كه طلا را وسيله‌اي زينتي مي‌‌دانند و هدف اصلي آنها از خريد طلا، ظاهر زيبا و پر زرق و برق آن است، به هيچ عنوان سراغ خريد طلاي دست دوم نرويد.

اما اگر در دسته افرادي قرار مي‌گيريد كه به طلا به عنوان پول و سرمايه نگاه مي‌كنند و ظاهر آن خيلي برايشان مهم نيست، شك نكنيد كه مي‌توانيد سرمايه خوبي با خريد طلاي كم اجرت به دست آوريد.

آيا طلاي دست دوم بخريم

ممكن است براي شما پيش بيايد كه از خريد وسايل دست دوم دل چركين باشيد و علاقه‌اي به اين كار نداشته باشيد. ممكن است ترجيح بدهيد كه از خريد طلاي پر زرق و برق لذت ببريد، تا اينكه سراغ طلايي برويد كه قبلا توسط فردي ديگر استفاده شده است.

بايد عنوان كنيم كه، درست است طلاي دست دوم هيچ وقت جاي طلاي نو را در درخشش نمي گيرد، اما مي‌تواند پول بيشتري در جيب شما باقي بگذارد و در آينده نيز براي فروختن آن بيشتر سود كنيد.

بيشتر بخوانيد : خريد اينترنتي طلا


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۵:۴۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :