جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

مزايا و معايب دندانپزشكي با ليزر

مزاياي

برخي از مهم‌ترين فوايد يا مزاياي دندانپزشكي با ليرزعبارتند از:

درد بسيار كمي دارد

از آنجا كه كار با ليزر تهاجم كمتري دارد، در نتيجه درد كمتري نيز براي بيمار ايجاد مي‌كند. ليزر اين قابليت را دارد كه بدون هيچگونه داروي بيحسي موضعي يا تزريقي، محل مورد نظر را بي حس كند.

اضطراب را كاهش مي‌دهد

برخي از افراد از بكاربرده شدن مته هاي دندانپزشكي توسط متخصص ترميمي و زيبايي دندان هراس دارند، از آنجا كه در كار با ليزر هيچ اثري از مته و دريل نيست، در اين روش افراد ديگر ترس و اضطراب ندارند.

بهبود بيمار بهتر و سريعتر  است

بعد از درمان با ليزر، دوره نقاهت و بهبودي بهتري خواهيد داشت. زيرا بافت دهان و دندان شما به اندازه‌اي كه در روش‌هاي معمول آسيب مي‌بيند، دستكاري نمي‌شود. براي مثال خونريزي و تورم با ليزر دندانپزشكي بسيار كمتر است. همچنين احتمال بروز هرگونه زخم در داخل دهان و دندان به شدت كاهش پيدا مي‌كند.

به حفظ دندان ها كمك مي‌كند

از آنجا كه  ليزر نرم و آهسته عمل مي‌كند، در طي كار با آن آسيب كمي به دندان وارد مي‌شود. براي مثال براي برداشتن پوسيدگي دندان  بيش از اندازه از بافت دندان تخريب نمي‌شود.

بيشتر بخوانيد :

معايب

برخي از معايب ليزر در دندانپزشكي عبارتند از:

آهسته عمل مي‌كند

هرچند كه ليزر دندانپزشكي در مقايسه با تيغ جراحي، مته ها و ساير ابزارهاي دندانپزشكي كاربردهاي بيشتري دارد اما بزرگترين ايراد آن كند عمل كردنش است. ممكن است مته‌ها كار را سريع‌تر از ليزر پيش ببرند براي همين دندانپزشكان هميشه از ليزر استفاده نمي‌كنند.

قادر به پيشبرد هر پروسه‌اي نيست!

همانطور كه گفته شد، ليزر براي اكثر درمان‌هاي دندانپزشكي قابل استفاده است. با اين حال، همه درمان‌ها با ليزر قابل انجام نيستند. به عنوان مثال، ليزرها را نمي‌توان روي دندان‌هايي كه حاوي انواع خاصي از پر كننده‌ها (مانند آمالگام) هستند استفاده كرد. و در مثالي ديگر، نمي‌توان از ليزر  براي برداشتن پركردگي يا روكش دندان معيوب و يا آماده سازي دندان پيش از گذاشتن بريج دندان استفاده كرد.

گاهي اوقات به دريل كردن نياز است

در برخي موقعيت‌ها با وجود اينكه از ليزر براي حل مشكلي استفاده مي‌شود، اما همچنان ممكن است كه دريل كردن نياز باشد. براي مثال ممكن است به شكل دادن يا صيقل دادن دندان و پركردگي نياز باشد. بنابراين در برخي موارد ممكن است روش‌هاي مرسوم و سنتي استرس‌زا نيز در كنار ليزردرماني انجام شود.

اگر با مطالعه بالا به اينت نتيجه رسيديد كه مزايا دندانپزشكي باليزر از معايب ان بيشتر و بهتر است پس از همين حالا درمان هاي ددانپزشكي خود را به دست ليزر هاي دندانپزشكي بسپاريد و به دنبال يك كلينيك دندانپزشكي خوب در اين رابطه باشيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۳۲:۱۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :