جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

به چه ارتودنسي، ارتودنسي فيك مي گويند؟

لبخند زيبا با دندان هاي مرتب گاهي اوقات براي خيلي ها آرزوست. آن ها دندان هاي نامرتبي دارند و با هر بار جلوي آينه رفتن يا لبخند زدن به اين فكر مي كنند كه كاش دندان هاي صاف و مرتبي داشتند. اين آرزو ديگر دست نيافتني نيست. علم دندانپزشكي نه تنها در زيباسازي دندان ها به خوبي پيشرفت كرده است؛ بلكه روش هاي راحت تر و ساده تري را براي رسيدن به نتيجه مطلوب به كار مي گيرد.

از ارتودنسي پيشگيري تا ارتودنسي نامرئي. در روش هاي جديد فرد كمتر به سيم ها و براكت هايي كه با هر بار حرف زدن و خنديدن خود را نشان مي دهند، اذيت مي شود و تا طي كردن دور كامل مشكلي از نظر ظاهري ندارد؛ البته در اين ميان ارتودنسي هاي فيك هم وجود دارند كه در اين مقاله   از دكتر كاميار خضري بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران بيشتر راجب آن ها توضيح خواهيم داد.

ارتودنسي فيك

 گاها بسياري از دندانپزشكان به شما توصيه صادقانه و سنجيده خود راارئه نمي دهند و تلاش مي كنند تا جايي كه ممكن است، براي سودآوري بيشتر خود شما را به سمت اتاق عمل، ارتودنسي هاي غير ضروري يا نامناسب راهنمايي كنند، و با استفاده از ارتودنسي هاي نا مربوط با مشكل دندان و يا ابزار هاي فيك ارتودنسي نه تنها به رفع مشكل كمك نكنند بلكه به نامتعارف تر شدن دندان ها و فك دامن زنند.

ارتودنسي چه تغييراتي در چهره ايجاد مي كتد؟

وقتي دندان‌ها و فكتان به صورت مناسبي رديف شده باشند، فقط از يك لبخند بي‌نقص بهرمند نمي‌شويد؛ بلكه شكل صورتتان جذابيت و زيبايي بيشتري خواهد گرفت. پس اينكار يك معامله دو سر سود است.

ضرورت هاي ارتودنسي درست

ارتودنسي يك درمان است و قرار نيست چيزي را خراب كند. اگر اين درمان درست انجام شود و هم پزشك و هم بيمار كار خود را درست انجام دهند مشكلات و عوارض بعدي براي فرد ايجاد نخواهد شد. رعايت بهداشت در ارتودنسي حرف اول را مي‌زند. بيمار بايد تمام دستورات پزشك را به درستي اجرا كند و نحوه درست مسواك زدن و نخ كشيدن دندان‌ها را رعايت كند. بي‌شك، گذاشتن براكت ‌ها و سيم ‌ها در دهان، گير كردن غذا در لابه لاي دندان ها را بيشتر مي‌كند و اگر بيمار در رعايت بهداشت كوتاهي كند دندان‌ ها پوسيده مي‌شوند.

خطاي درمانگر در ارتودنسي

 مهم‌ترين عامل ايجادكننده عوارض نامطلوب درمان ارتودنسي به عدم مهارت فرد درمان‌كننده ارتباط دارد. اگر فرد درمان‌كننده در اين حيطه تخصص نداشته باشد امكان بروز خطا در مرحله تشخيص، طرح درمان، انجام درمان و نگهداري نتايج درمان وجود دارد .متأسفانه اين خطا‌ها شايع ‌ترين و غيرقابل جبران‌ ترين مشكلاتي هستند كه در درمان‌هاي ارتودنسي در جامعه ديده مي‌شوند. اين خطا‌ها عمدتا مربوط به عدم توانايي در برآورده‌كردن انتظارات بيمار، كشيدن نادرست دندان، به ‌هم‌زدن نيمرخ بيمار، تبديل‌كردن بيماري كه با ارتودنسي قادر به بهبود وضعيت بوده به بيماري كه نياز به جراحي فك دارد، پوسيدگي دندان و بيماري‌هاي لثه و كوتاه شدن ريشه دندان‌ها به‌دليل اعمال نيروي نامناسب است.

 

رفرنس : www.orthodentist.ir


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۲۰:۱۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :