جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي صورت نامتقارن چگونه است ؟

ارتودنسي دندان ها، يك روش درماني و ترميمي براي اصلاح ناهنجاري ها و مشكلات دندان ها و فك هايي است كه در محل مناسبي قرار ندارند. در صورتي كه جايگاه دندان ها و فك هاي شما قرينه نباشند و دندان هايتان به خوبي روي هم قرار نگيرند، شما به عدم قرينگي فك ها مبتلا هستيد كه يك نوع ناهنجاري فك ها و دندان ها محسوب مي شود و به نياز ارتودنسي صورت نامتقارن خواهيد داشت.

ارتودنسي صورت نامتقارن

ناهنجاري هاي فك و دندان، ممكن است باعث شود كه چهره شما نامتقارن به نظر برسد. انجام ارتودنسي، يكي از مطمئن ترين و قطعي ترين روش هاي درمان ناهنجاري هاي فك و دندان ها است كه مي تواند تقارن و تناسب را به چهره شما بازگرداند. در صورتي كه فك ها و دندان ها به خوبي روي هم قرار نگيرند، چهره شما قرينگي اجزاي پاييني خود را از دست مي دهد و ممكن است زشت و نامتناسب به نظر برسد. ارتودنسي صورت نامتقارن مي تواند اين مشكل را به خوبي حل كند و چهره شما را زيبا و قرينه كند و به قرار گيري درست لب ها و دندان ها روي هم كمك مي‌كند.

بيشتر بخوانيد: ارتودنسي ارزان

قرينه نبودن فك پايين، چه مشكلاتي به همراه دارد؟

اگر مشكل عدم قرينگي فك پايين كاملا درمان نشود، ممكن است عوارض جانبي و مشكلات ثانويه اي به همراه داشته باشد. به همين دليل، بهتر است مشكل عدم قرينگي فك پايين، از كودكي مورد توجه قرار گيرد و نسبت به رفع آن اقدام شود تا فرد در بزرگسالي با مشكلات زير مواجه نشود. بعضي از عوارض ثانويه عدم قرينگي فك پايين عبارتند از:

اختلال و دشواري در تكلم و گفتار

سايش و تحليل زودرس ميناي دندان ها

احتمال آسيب رسيدن به دندان ها و مفاصل فك ها

عدم قرينگي فك پايين چگونه تشخيص داده مي شود؟

در مشكل عدم قرينگي فك پايين، معمولا يكي از فك ها رشد افقي بيشتري نسبت به فك ديگر دارد. اين مسئله باعث مي شود كه دو فك به خوبي روي هم قرار نگيرند. اين مسئله با معاينه و همچنين با كمك عكس هاي راديوگرافي تشخيص داده مي شود. دندانپزشك متخصص ارتودنسي علت مشكل و بيماري شما را ريشه يابي مي كند و با توجه به دليل بيماري، نسبت به درمان آن اقدام مي كند.

عدم تقارن فك پايين چگونه درمان مي شود؟

درمان هاي ارتودنسي، با توجه به سن بيمار و رسيدن يا نرسيدن او به سن بلوغ، متفاوت هستند. قابليت رشد كردن يا نكردن فك ها، براي شروع درمان ارتودنسي صورت نامتقارن، يك امر مهم و اساسي است. اگر بيمار هنوز به سن بلوغ نرسيده باشد و فك ها قابليت رشد خود را از دست نداده باشند، دندانپزشك با استفاده از دستگاه هاي مخصوصي و بدون نياز به جراحي مي تواند فك هاي شما را اصلاح كرده و ناهنجاري را درمان كند.

اگر بيمار از سن بلوغ گذشته باشد و پس از سن بلوغ مراجعه كند، قرينه نبودن فك پايين را نمي توان تنها با كمك ارتودنسي درمان كرد و بايد در كنار ارتودنسي دندان‌ها، از جراحي فك هم استفاده كرد. در اين شرايط، متخصص ارتودنسي، ابتدا دندان ها را ارتودنسي مي كند و پس از اين كه دندان ها كاملا رديف شدند و در جاي مناسبي قرار گرفتند، جراحي فك را انجام مي دهد.

رفرنس : www.orthodr.ir


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۳:۱۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :