جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

آيا امكان انجام ارتودنسي فوري هست؟

همان طور كه مي دانيد، انجام ارتودنسي روي دندان ها بهترين روش براي مرتب كردن دندان هاي به هم ريخته و زيباتر نشان دادن دندان ها است. با انجام ارتودنسي مي توان حتي شديدترين مشكلات را دنداني را درمان كرد و ظاهر زيباتر و بهتري به دندان ها و لبخند افراد بخشيد. در عين حال انجام ارتودنسي روي دندان ها يك روش زمان بر و طولاني مدت است و در تمام طول دوره اي كه درمان ارتودنسي انجام مي شود، بيمار بريس هاي ارتودنسي را روي دندان هاي خود خواهد داشت.

به همين دليل ممكن است تعداد زيادي از بيماران بخواهند كه اين درمان را دور بزنند و از راه هاي سريع تري دندان هاي خود را زيبا كنند. بيماران ممكن است از تغييرات ظاهري كه در اثر قرارگيري بريس هاي ارتودنسي روي دندان هاي آن ها ممكن است ايجاد شود واهمه داشته باشند.

ارتودنسي فوري چيست؟

ارتودنسي فوري يك راه حل دندانپزشكي است كه مي تواند برخلاف ارتودنسي هاي معمولي كه نيازمند صرف مدت زمان چندماه تا چندسال براي تكميل درمان هستند، تنها در مدت چند دقيقه تا چند روز دندان هاي شما را مرتب و زيبا كند. در انجام ارتودنسي فوري ممكن است از روش هاي مختلفي مانند روكش هاي دنداني، لمينت دندان ، باندينگ، كامپوزيت دندان  و… استفاده شود.

ارتودنسي فوري براي درمان چه ناهنجاري هايي مناسب است؟

روش هاي ارتودنسي فوري در درمان و رفع مشكلات و ناهنجاري هاي شديد دنداني كاربرد ندارند و تنها در صورتي كه درجات خفيفي از به هم ريختگي هاي دنداني، فاصله افتادن بين دندان ها، دندان هاي كج، بيرون زدگي يك يا تعدادي دندان و… را داشته باشيد مي توانيد از اين درمان ها استفاده كنيد. براي درمان ناهنجاري هاي شديد و مشكلات بايت بهتر است كه از انجام ارتودنسي با كمك بريس ها روي دندان هايتان استفاده كنيد تا يك نتيجه درماني مناسب و مطمئن بگيريد.

اگر هنوز با انواع درمان هاي ارتودنسي آشنايي نداريد اينجا كليك كنيد.

انجام ارتودنسي سريع چه فوايدي دارد؟

ارتودنسي سريع همانند ساير روش هاي زيبايي و درماني، نقاط ضعف و نقاط قوت خاص خود را دارد. بعضي از مزاياي انجام ارتودنسي سريع عبارتند از:

در طول يك دوره درماني كوتاه تر نسبت به ساير روش هاي ارتودنسي، دندان هاي شما مرتب و زيبا خواهند شد.

اين روش ها به صورت غير تهاجمي يا كم تهاجمي انجام مي شوند و درد و ناراحتي كمي را همراه خواهند داشت.

طي يك يا دو جلسه درماني، روند آن ها كامل مي شود و لازم نيست مرتبا به كلينيك دندانپزشكي مراجعه كنيد.

معايب و عوارض جانبي انجام ارتودنسي فوري

ارتودنسي هاي سريع، عوارض جانبي بسيار كمي دارند و در بعضي از موارد ممكن است عفونت هاي باكتريايي ايجاد كنند كه به راحتي با كمك آنتي بيوتيك ها قابل درمان هستند. بعضي از معايب ارتودنسي هاي فوري عبارتند از:

اين روش ها دائمي و هميشگي نيستند و پس از اتمام طول عمر مفيد آن ها بايد نسبت به ترميم يا تمديدشان اقدام كنيد.

با كمك اين روش ها نمي توان تمام ناهنجاري هاي دنداني را درمان و رفع كرد و تنها در موارد كمي كاربرد دارند.

رفرنس : https://www.artmandarman.com/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۰:۱۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :