جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

اينله و انله چگونه نصب مي‌شوند؟

در دندانپزشكي، اينله (inlays) و انله (onlays) دو روش ترميم غير مستقيم دندان هستند. بدين معني كه آن‌ها در خارج از دهان، به صورت يك قطعه واحد و جامد ساخته مي‌شوند و سپس براي ترميم بكار برده مي‌شوند. آن‌ها متناسب با اندازه و شكل حفره پوسيدگي هستند و به طور كامل محل پوسيدگي را مي‌پوشانند. پس از آماده شدن‌شان، اين قطعات با كمك چسب يا سمنت به دندان متصل مي‌شوند. اين دو روش، جايگزين مناسبي براي پر كردن دندان با موادي از قبيل كامپوزيت و يا آمالگام هستند كه مستقيماً براي ترميم پوسيدگي به دندان متصل مي‌شوند.

كساني كه دندان‌هايشان نيازمند ترميم غير مستقيم با اين دو روش است بايد اقدامات انجام شده در مراحل زير را دنبال كنند:

مرحله 1: در صورت لزوم حذف پر كردگي قبلي

در اولين مرحله بايد محل  پوسيدگي  دندان تميز شود. تمام بقاياي پوسيدگي تراشيده مي‌شود و بستر مناسب قرارگيري اينله يا انله آماده مي‌شود. در بعضي موارد دندان از قبل پر شده اما پرشدگي افتاده است. متخصص ابتدا پركردگي‌هاي قبلي را كاملا حذف مي‌كند سپس محل آن را تميز مي‌كند.

(اگر هنوز با روش هاي پركردن دندان و انواع مواد پركننده آشنا نيستيد ، كليك كنيد.)

مرحله 2 : تهيه قالب اينله و انله

سپس از حفره ايجاد شده يا آسيب ديده قالب گرفته مي‌شود. قالب‌گيري دقيق از دندان به تكنسين لابراتوار اين امكان را مي‌دهد كه اندازه، شكل و ظاهر دقيق محل ترميم را دربيارود.

مرحله 3: پر كردن موقت محل پوسيدگي

قالب‌ها را به لابراتوار دندانپزشكي مي‌فرستند تا دقيقا بر اساس آن‌ها و از مواد باكيفيت اينله و انله ساخته شوند. تا زمان آماده شدن آن ها لازم است كه به جهت مراقبت دندان از سرما، گرما يا مواد خوراكي، از مواد پر كننده موقت استفاده شود.

مرحله 4 : قرار دادن قطعات آماده شده در محل

در مرحله آخر كه طي جلسه دوم انجام مي‌شود، يك دندانپزشك ترميمي خوب  مواد پر كننده موقت را برداشته و با كمك چسب يا سمنت مخصوص، اينله يا انله را به دندان آسيب ديده و آماده شده متصل مي‌كند

رفرنس : www.ideal.clinic

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۲:۴۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :