جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

آيا خريد جواهر به صرفه است و سرمايه گذاري خوبي است؟

طلا وسيله‌اي است كه در طول زمان ارزش خود را حفظ مي‌كند. حتي در بعضي مواقع، ارزش آن افزايش مي‌يابد و مي‌توانيد بعد از چند سال از خريد آن سود نيز بكنيد. اگر مي‌خواهيد بعداً پول نقد را داشته باشيد و در حال حاضر امكان نگه داشتن آن را نداريد، مي‌توانيد روي طلا و جواهرات قيمت بالاتر سرمايه گذاري كنيد.

بر اساس اعلام بانك مركزي جهان،  خريد طلا در دسته بندي A سرمايه گذاري‌ها قرار مي‌گيرد. اين بدان معني است كه آنها آن را به عنوان يك سرمايه گذاري خوب به شدت توصيه مي‌كنند، زيرا ارزش آن با گذشت زمان يا با تورم كاهش نمي‌يابد.

مردم منطقه شرقي جهان مانند ما ايرانيان، هندي‌ها و چيني‌ها علاقه و ارادت خاصي به جواهرات و انواع طلا دارند. اين بخش از جهان مدت‌هاست كه به سرمايه گذاري در جواهر و طلا اعتقاد دارند و اين فلز گرانبها را مي‌خرند تا روزي در آينده از سود آن استفاده كنند.

فقط بايد مراقب باشيد كه در فصولي كه قيمت جواهر و طلا بسيار بالا است و حالت حبابي دارد، سراغ خريد نرويد. اين زمان، همان زماني كه صفوف و هجوم مردم براي خريد بسيار زياد مي‌شود و به همين خاطر، قيمت در آن زمان قيمت واقعي نخواهد بود و حباب است.

خريد اينترنتي طلا به اين صورت تنها تفاوتي كه با خريد طلاي دست دوم دارد اين است، كه از نظر كيفيت و ظاهر آن تميزتر و زيباتر است. براي كساني كه قصد استفاده از طلا و جواهر را ندارند، خريد طلاي دست دوم و طلا كم اجرت مي‌تواند گزينه خوبي باشد و به راحتي به جواب سوال آيا طلاي دست دوم بخريم مي‌رسند. وقتي صحبت از فروش جواهر مي‌شود، شما متوجه كمي تفاوت قيمت با آن قيمتي كه خريديد مي‌شويد. به اين نكته حتما توجه كنيد كه جواهر و طلاي گران قيمت به معناي ارزشمند بودن آن نيست.

جوانب مثبت و منفي سرمايه گذاري در جواهر

جوانب مثبت

اين فلز در جهان ارزش دارد و مي‌توانيد به جاي پول نقد در مواقع سخت از آن استفاده كنيد.

اين يك سرمايه گذاري است كه مي‌توانيد آن را استفاده كنيد و همچنين با سود آن را بفروشيد.

جواهرات از طلا درست شدند كه فلز آن ماندگار است و زنگ نمي‌خورد.

هميشه مد است.

جوانب منفي

اين فلز گرانبها مشكل در مورد نگهداري دارد. براي نگه داشتن آنها بايد وسيله‌ي مناسب داشت و يا آن را در صندوق‌هاي امانات گذاشت كه خب هزينه‌بر هستند.

جواهر و طلا مانند ديگر سرمايه گذاري‌ها مانند طلا درآمد ماهانه براي شخص به همراه ندارد. جواهر فقط وسيله‌اي ارزشمند است كه از فروش آن مي‌توانيد سود كنيد.

وجود سنگ و نگين در جواهر باعث كاهش قيمت آن هنگام فروش مي‌شود و مانند طلاي خام سود ندارد.

اگر طلا را دست اول بخريد بايد هزينه اجرت ساخت بدهيد كه خب اين براي شما به صرفه نخواهد بود.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۲۹:۰۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :