جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

خواب طبيعي در ساعات نادرست: ۱ تا ۲ سالگي

سن : كودك يك ساله تا كودك دو ساله

آيا كودك نوپايتان چهار ساعت خواب انرژي دهنده روز را دريافت مي كند، اما هنوز شب از خواب بيدار مي شود؟ اگر اين چنين است، بايد به او كمك كنيد برنامه خوابش را تغيير دهد، تا بتواند بيشترِ خوابش را در زمان مناسب-يعني در شب، دريافت كند.

متخصصان معتقدند كه شما بايد ساعت خواب اش را با بيدار كردن او از خواب نيمروز براي زمانِ بازي، با اطمينان از اينكه خواب كوتاه بعد از ظهر را طولاني نمي كند و با تاريك نگه داشتن اتاقش در شب و روشن نگه داشتن آن در روز، ساعت خوابش را دوباره تنظيم كنيد.

ما براي راهنمايي بيشتر به پنج منبع برجسته مراجعه كرديم: روانشناس و كارشناس خواب، جودي ميندل، كارشناسان آكادمي امريكايي كودكان و متخصصان كودك ريچارد فربر، تي. بري برازلتون و ويليام سيرز.

نظرميندل

يك مجموعه از كارهاي عادي براي زمان خواب تعيين كنيد. كودكان ثبات را دوست دارند و يك روال عادي، به آنها كمك خواهد كرد، كه در ساعت درست خواب آلود شوند. يك روال عادي ۳-مرحله ايي، شامل حمام كردن، يك ماساژ آرام بخش با لوسيون و يك داستان، براي كمك به فرزندتان، براي به خواب رفتن و مدت طولاني تري در خواب ماندن، يافت شده است.

نظر فربر

مطمئن شويد فرزندتان يك برنامه منظم روزانه، شامل خواب هاي نيمروز و وعده هاي غذايي در زمان هاي مناسب دارد. اگر در ساعات آخر روز مي خوابد، يا مدتي طولاني مي خوابد و بعد براي خوابيدن در شب دچار مشكل مي شود، با تغيير تدريجي زمان وعده هاي غذايي اش به زمان هاي زودتر و كوتاه كردن خواب نيمروزي اش، به او در تنظيم دوباره برنامه خوابش كمك كنيد. اگر زود از خواب بيدار مي شود، به آرامي خواب هاي نيمروزي و وعده هاي غذايي اش را به ساعات ديرتري موكول كنيد، سپس ساعت بيدار شدن و به خواب رفتنش را تنظيم كنيد.

نظر برازلتون

برنامه روزانه فرزندتان را بررسي كنيد: خواب هاي نيمروز بعد از ساعت ۳ بعد از ظهر، چرخه فعاليت او را مختل مي كند و نياز او به خواب شب را كم مي كند، بنابراين مطمئن شويد قبل از اين ساعت از خواب بيدار مي شود. اگر هم خواب نيمروزي صبح و هم بعد از ظهر را دريافت مي كند، به كوتاه كردن يا حذف خواب صبحش فكر كنيد.

نظر سيرز

يك ساعت مشخص براي خواب نيمروز انتخاب كنيد و بر اين ساعت تاكيد كنيد. براي انجام اين كار، دو زمان كه خيلي خسته هستيد را انتخاب كنيد –ساعات پاياني صبح و ساعات مياني عصر، وقت هاي رايج خواب نيمروزي هستند – و با كودكتان دراز بكشيد. اين كار را هر روز در ساعت مشابه انجام دهيد و يك تشريفات زمان خواب معين تنظيم كنيد. اين تكنيك ها بايد به كودكتان در تنظيم برنامه خوابش، كمك كند.

حدس ميزنيم از اين مطالب هم خوشتان بيايد :

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۹:۰۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :