جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي يا لمينت

توضيحات دكتر كاميار خضري بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران در اين باره :

اساسا مقايسه  اين دو روش از نقطه نظر تخصصي درست نيست، ولي متاسفانه در كشور ما به دليل عدم اطلاع كافي ممكن است درمان لمينت دندان را بجاي درمان هاي ارتودنسي پيشنهاد شود و با توجه به فراگير بودن اين موضوع در تبليغات و حفظ سلامت دندان ها به اين موضوع مي پردازيم.

درمان ارتودنسي پيش از لمينت كردن دندان‌ها

اگر دندان ‌هايتان كج و نامرتب باشد، هنگام بسته بودن فك ها و هنگام جويدن غذا فشار زيادي بر لبه هاي لمينت وارد مي‌شود چون فشار به خوبي بين دندان‌ها توزيع نمي‌شود. اين وضعيت باعث مي‌شود لمينت لب پر شده يا بشكند و يا در اثر فشار وارد شده از سطح دندان جدا شود؛ بنابراين اگر دندان‌هايتان صاف و هم‌رديف نيستند بايد اول درمان ارتودنسي انجام دهيد و آنها را مرتب كنيد و پس از آن با لمينت دندان ‌هاي خود را زيبا كنيد.

درمان هاي ارتودنسي و لمينت به چه كساني توصيه نمي شود

به دليل اين كه در درمان هاي ترميمي و  ارتودنسي احتمال پوسيدگي دندان افزايش مي يابد رعايت نكات بهداشتي اهميت زيادي دارد  . اگر در رعايت نكات بهداشتي ضعيف هستيد توصيه مي شود از اين دو روش استفاده نكنيد، در طي فرايند ارتودنسي بيمار معمولا هر يك ماه يكبار توسط متخصص ارتودنسي ويزيت مي شود تا اقدامات بهداشتي را آموزش ببيند. در ارتودنسي بسيار مناسب براي افراد با سنين كم است، فرد با انجام ارتودنسي، و با داشتن دندان هاي سالم و مرتب مي تواند با جويدن غذا و خورد كردن مرتب آن، به بهبود مشكلات دستگاه  گوارشي كمك كند.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي بزرگسالان

در آخر ارتودنسي بهتر است يا لمينت ؟

براي تعيين اينكه كداميك از روش‌هاي ارتودنسي يا لمينت براي شما مناسب است، ابتدا بايد به متخصص مراجعه كنيد. ايشان مي‌تواند با بررسي وضعيت دنداني شما بهترين گزينه را معرفي كند. همان طور كه تا به اينجا بيان شده است، بريس‌هاي دنداني مورد استفاده در ارتودنسي باعث حركت تدريجي دندان‌ها در طول زمان خواهند شد. آن‌ ها به رفع ناهنجاري ‌هاي دنداني و انواع ناهنجاري‌ هاي مربوط به جفت شدن دندان‌ها روي يكديگر كمك مي‌كنند. در مقابل لمينت‌ها پوسته‌هاي شبيه دندان هستند كه مختص هر مشتري ساخته شده و طوري طراحي شده‌اند كه روي سطح دندان قرار گرفته و ظاهري زيبا به دندان دهند و به رديف شدن دندان‌ها كمك كنند.

از طرف ديگر ارتودنسي به رفع مشكلات سلامت و ناهنجاري‌هاي دهان و دندان كمك مي‌كند، در حالي كه لمينت بيشتر به هدف درمان شكستگي، فرسودگي يا رنگ نامطلوب روي دندان طراحي شده‌اند،  ارتودنسي پروسه‌اي طولاني‌تر از لمينت است، پس در صورتي كه به دنبال نتيجه فوري هستيد، لمينت انتخاب بهتري است و تنها با ۳ جلسه ويزيت دندان‌پزشك روند درمان كامل خواهد شد و به مراقبت‌هاي بيشتر نياز ندارد. اما موفقيت ارتودنسي به تعهد بيمار و پيگيري توصيه‌هاي متخصص بستگي دارد.

رفرنس : www.orthoinfo.ir

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۴:۵۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :