جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

نحوه انجام ارتودنسي ديمون و نكات مربوط به آن

شايد تا به حال اسم اصطلاح لبخند هاليوودي را شنيده باشيد. لبخند هاليوودي، يك لبخند زيبا، بي نقص، مرتب، سفيد و مرواريدي است كه جذابيت بازيگران و افراد معروف هاليوود را دو چندان مي كند. همان طور كه مي دانيد، خيلي از افراد با دندان هاي بي نقص، صادف و يك دست متولد نمي شوند و افراد حداقل يك بار در طول زندگي خود، درجات خفيف تا شديد مشكلات و ناهنجاري هاي مربوط به فك و دندان ها راتجربه مي كنند. افراد معروف زيادي از جمله تام كروز، جاستين بيبر و… با انجام ارتودنسي دندان هايشان توانسته اند لبخند خود را جذاب تر كنند و در واقع مي توان گفت كه بسياري از افراد مشهور، لبخند هاليوودي خود را مديون بريس ها و دستگاه هاي ارتودنسي هستند.

روش هاي مختلفي براي انجام ارتودنسي روي دندان ها وجود دارد كه در هر كدام از آن ها، از دستگاه هاي ارتودنسي خاصي استفاده مي شود. هر يك از اين بريس هاي ارتودنسي بر اساس خاصيت درماني و ميزان اثر بخشي كه دارند مي توانند براي بيماران مختلف مفيد واقع شوند. در اين مقاله ما نوعي ارتودنسي را به نام ارتودنسي ديمون به شما معرفي مي كنيم.

ارتودنسي ديمون چيست؟

ارتودنسي ديمون يكي از انواع ارتودنسي است كه به استفاده از بريس هاي ثابت و سنتي ارتودنسي انجام مي شود. براي انجام ارتودنسي ديمون از براكت هاي سراميكي استفاده مي شود. اين براكت هاي سراميكي، تقريبا هم رنگ دندان هاي بيمار يا به صورت شفاف ساخته مي شوند و همين مسئله باعث مي شود كه اين بريس ها به راحتي توسط مخاطب تشخيص داده نشوند و به نوعي  ارتودنسي نامرئي محسوب شوند. بريس هاي ارتودنسي ديمون با خاصيت خودتنظيمي كه دارند، دندان ها را با سرعت بالاتري در دهان جابه‌جا كرده و در مدت زمان كوتاه تري نسبت به ارتودنسي هاي فلزي، دندان هاي شما را رديف و مرتب و لبخندتان را زيباتر خواهند كرد.

خود تنظيم بودن بريس هاي ديمون به چه معنا است؟

ممكن است خيلي ها تصور كنند كه خود تنظيم بودن بريس هاي ديمون به معناي متحرك بودن آن ها است؛ در حالي كه اين بريس ها كاملا به دندان هاي بيمار چسبانده شده و تا پايان دوره درماني جدا نخواهند شد. خود تنظيم بودن بريس هاي ديمون به معناي وجود خاصيت و قابليت باز و بسته شدن خودكار آن ها است. با وجود اين قابليت، بريس هاي ارتودنسي ديمون نياز بسيار كمي به تنظيم خواهند داشت. اين بريس ها مي توانند با اعمال يك فشار مناسب و بدون ايجاد درد، دندان ها را با يك سري حركات گهواره اي جابه‌جا كرده و به محل صحيحي هدايت كنند. به صاف كردن دندان ها با كمك بريس هاي خود تنظيم، ارتودنسي ديمون مي گويند.

هزينه انجام ارتودنسي  چقدر است؟            

هزينه ارتودنسي ديمون نسبت به ارتودنسي هاي معمولي بيشتر است. اين هزينه درماني ممكن است بسته به موارد مختلفي كم و زياد شود. براي تعيين دقيق ميزان هزينه هاي درماني ارتودنسي ديمون بهتر است كه شما به مطب يك متخصص ارتودنسي مراجعه كنيد تا ارتودنتيست پس از معاينه وضعيت دندان هاي شما يك مبلغ تقريبي براي انجام درمان پيشنهاد كند؛ زيرا هزينه هاي درمان ارتودنسي در بيماران مختلف متفاوت است.

رفرنس : www.orthodentist.ir


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۴۱:۴۴ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :