جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

هيونداي ويژنT و كيا اپتيما ۲۰۲۱

براي آشنايي با ويژگي هاي خودروها هيونداي ويژن Tو هم چنين كيا اپتيما 2021 در اين مقاله با استارپارتس نمايندگي فروش قطعات هيونداي و كيا همراه باشيد.

اعلام مشخصات كيا اپتيما ۲۰۲۱ به صورت رسمي

مشخصات كيا اپتيما ۲۰۲۱ كه در كره جنوبي با نام K5 شناخته شده است ، منتشر شد. اين خودروي كره اي با موتورهاي متنوع در نيمه اول سال آينده ميلادي وارد بازار خواهد شد. شركت كيا تصاويري از طراحي ظاهري نسل جديد كيا اپتيما منتشر كرده بود،ولي اطلاعاتي در رابطه با موتورهاي مورد استفاده در آن در اختيار رسانه ها قرار نگرفته بود. كيا اپتيما ۲۰۲۱، كه شايعاتي به حذف نام اپتيما و عرضه آن با نام K5 در بازار جهاني داشت، با موتورهاي متنوعي در كشورهاي مختلف به فروش مي رسد. اين خودرو با موتور ۴ سيلندر ۱.۶ ليتري توربوشارژ به فروش خواهد رسيد، كه قادر به توليد ۱۷۸ اسب بخار قدرت است. موتور دوم، ۴ سيلندر خطي با حجم ۲.۵ ليتر تنفس طبيعي بوده كه قدرتي برابر با ۱۹۱ اسب بخار در اختيار راننده قرار مي دهد.

بيشتر بخوانيد:

پرده‌برداري از خودروي مفهومي هيونداي ويژن T

هيونداي با شاسي‌بلند مفهومي ويژن T براي اولين بار در نمايشگاه خودروي لس‌آنجلس معرفي شده است.اين كانسپت يك كراس اوور جمع‌وجور با قواي محركه پلاگين هيبريدي مي باشد، كه از زبان طراحي جهاني كره‌اي‌ها سود برده و مهمتر اينكه تمركز خاصي روي سبك زندگي دوستدار محيط‌ زيست دارد

هيونداي از اشاره به جزئيات مربوط به كابين يا قواي محركه اين كانسپت خودداري كرده اما طراحي ظاهري آن اطلاعات زيادي را مخابره مي‌كند. با توجه به نماي جلو و برخي زوايا و خيزهاي بدنه مي‌توان شباهت هايي از هيونداي توسان 2021 را در اين كانسپت ديد. نسخه توليدي توسان نسبت به اين كانسپت ساده‌سازي شده است و برخي عناصر طراحي ويژن T در توسان تعديل خواهند شد.

بنا به گفته هيونداي، پروفايل جانبي كانسپت ويژن T حس ادامه‌دار سرعت و حركت روبه‌جلو را نشان مي‌دهد درحالي‌كه كاپوت طويل و اورهنگ ها و خط سقف كوتاه آن نشان دهنده‌ي ديناميكي آماده هستند.

از نظر بصري بايد به لامپ پنهان برگرفته از كانسپت له فيل روگ اشاره كنيم كه جلوه ديگري دارد. شاتر هواي پارامتريك هم يك ويژگي متفاوت است كه جزو آئروديناميك فعال اين كانسپت محسوب مي‌شود. وقتي خودرو توقف كرده باشد جلوپنجره بسته خواهد بود اما با حركت خودرو هريك از سلول‌هاي جلوپنجره حركت كرده و ديناميك بهتري را به ارمغان مي‌آورند.

اما چراغ‌هاي جلوي پنهان ويژن T پشت سيستم نيمه آينه‌اي قرار گرفته‌اند كه ظاهري كرومي داشته و با دستور راننده عملكرد تابشي خود را ارائه مي‌كنند. از ديگر ويژگي‌هاي طراحي اين خودروي مفهومي مي‌توان به رينگ‌هاي كرومي بزرگ، كاليپرهاي ترمز نارنجي تيره، سقف شيشه‌اي، درگاه شارژ سمت سرنشين با پوشش كشويي و… اشاره كرد. همچنين از آنجايي كه خبري از آينه‌هاي سنتي نيست بنابراين حدس مي‌زنيم اين خودرو از همان دوربين‌هاي مشابه آئودي e-tron استفاده كرده باشد.

بيشتر بخوانيد : قطعات كيا


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۷:۳۰ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :