جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

آيا بعد جراحي لاغري، امكان باردار شدن وجود دارد؟

در پاسخ بايد گفت طبق تحقيقات صورت گرفته، ثابت شده است كه بارداري بعد از اسليو معده بسيار بهتر از بارداري در چاقي بيش از حد است.  زماني كه فرد اضافه وزن شديد دارد، ممكن است به علت غيرطبيعي بودن هورمون ها، در بارداري با مشكل مواجه شود. كيست هاي تخمدان نيز با كاهش وزن بهبود يافته و احتمال بارداري افزايش مي يابد.

از آنجا كه پس از اسليو معده تحولات و تغييرات تغذيه اي در بدن رخ مي دهد، مي تواند موجب اختلال در رشد جنين شود و جنين و مادر را مبتلا به سوء تغذيه كند. اگر فردي قصد باردار شدن داشته باشد بايد ۱۸ ماه صبر كرده و سپس اقدام به بارداري نمايد. چون بارداري مي تواند در اين شرايط براي وي مشكل ساز و دردسرآفرين باشد.

بعد از جراحي اسليو معده، فرد در معرض كم آبي بدن، كمبود پروتئين و ديگر مواد مغذي قرار مي گيرد. اين امر مي تواند شرايط خطرناكي براي جنين در حال رشد فراهم آورد. البته اگر شخص باردار باشد و قصد انجام اين عمل را داشته باشد، بهتر است منتظر بماند و پس از گذشت يكسال و نيم در صدد انجام آن برآيد.

همچنين اگر مادر پيش از بارداري داراي وزني ثابت باشد، قادر خواهد بود مواد غذايي مورد نياز را براي جنين خود تامين كند.

نكته : جهت محاسبه شاخص توده بدني خود قبل از بارداري كليك كنيد.

مصرف مكمل در دوران بارداري

پس از اسليومعده، مادر نيازمند برخي ويتامين ها و مكمل هاست و لازم است موارد زير رعايت شود:

مصرف ويتامين ها و مكمل هاي مخصوص دوران بارداري

كنترل آهن، اسيدفوليك، كلسيم و سطح ويتامين B12

زمايش مكرر خون

افرادي كه پس از اسليو معده همچنان اضافه وزن دارند، در معرض خطر ابتلا به ديابت بارداري هستند. برخي از افراد بخاطر بازگشت وزن بعد از جراحي لاغري، اقدام به بارداري نمي كنند. بايد گفت كه درست است فرد در دوران بارداري مقداري اضافه وزن پيدا مي كند. اما اين به معناي برگشت به حالت چاقي نيست.معمولاً پس از بارداري، افزايش وزن در دوران بارداري از دست رفته و با رعايت اصول تغذيه مناسب؛ شخص دوباره به وزن قبل از بارداري بر مي گردد.

بيشتر بخوانيد: متخصص جراحي لاغري كيست؟

منبع : https://www.dr-abdo.ir/

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۵:۳۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :