جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي شامل چه مواردي است؟

توضيحات دكتر درويش پور بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران در اين باره :

تكه هاي كوچك فلزي كه مستقيما به دندان متصل مي شوند. آن ها معمولا از داخل توخالي هستند و داراي يك قلاب قابل باز شدن هستند.

يك سيم فلزي در وسط قطعات فلزي متصل به دندان قرار داده مي شود تا تمام مهار بند هاي متصل به دندان هاي فك به هم متصل شوند و هر از گاهي اين سيم محكم مي شود تا دندان ها به هم نزديك شوند.

انواع ارتودنسي

اگر مي خواهيد به بريس متوسل شويد يا مي خواهيد براي كودك خود بريس داشته باشيد، در اينجا ليستي از انواع ارتودنسي آورده شده است كه مي توانيد با توجه به شرايط و توافق با دندانپزشك انتخاب كنيد كه عبارت اند از:

ارتودنسي سراميكي

مشخصه اين نوع ارتودنسي اين است كه بريس هايي كه به دندان متصل مي شوند از ماده سراميكي رنگ روشن ساخته شده اند و يا حتي رنگ دندان ها را مي گيرند و سيم هاي مورد استفاده معمولا فلزي هستند يا از مواد خاص رنگ روشن ساخته شده اند. رنگ متمايز ارتودنسي سراميكي آن را به يكي از انواع ارتودنسي تبديل مي كند كه به راحتي روي دندان مشاهده نمي شود، اما اين امر با هزينه همراه است. بريس هاي سراميكي گران هستند و بايد با دقت تميز شوند تا تغيير رنگ ندهند. در اينجا لازم به ذكر است كه ارتودنسي سراميكي به حركت سريع دندان ها نسبت به بريس هاي شفاف كمك مي كند.

ارتودنسي داخلي

از جمله انواع ارتودنسي است كه برخي ممكن است ترجيح دهند؛ زيرا كاملا در پشت دندان ها پنهان هستند، اصطلاحا ارتودنسي لينگوال يا ارتودنسي داخلي هستند. در اينجا بريس ها به قسمت داخلي دندان متصل مي شوند و قابل مشاهده نيستند، همچنين سيم از پشت دندان ها از طريق اين بريس ها عبور مي كند؛ اما اين نوع معايبي را به همراه دارد كه بايد قبل از فكر كردن در مورد انتخاب آن بدانيد، زيرا ارتودنسي داخلي به سختي تميز مي شود و گران است و براي همه موارد مناسب نيست و اگر مناسب پرونده باشد، رسيدن به نتايج مطلوب ممكن است بيشتر طول بكشد.

ارتودنسي شفاف

اين نوع از يك گچ كاملا شفاف تشكيل شده است كه مخصوص دندان هاي بيمار طراحي شده است و هر دو هفته يكبار تعويض مي شود و تقريبا سفر كامل ارتودنسي در اينجا به حدود 18-30 قالب مختلف نياز دارد كه هر چند هفته با تغيير فاصله بين دندان ها و تغيير انسداد با حركت دندانها از جاي خود، تغيير مي يابد. اگرچه اين نوع ارزيابي تقريبا شفاف است و مورد توجه ديگران نيست، اما ممكن است گران باشد و براي همه موارد مناسب نباشد و دستيابي به نتايج مطلوب ممكن است مدت زمان زيادي طول بكشد.

  ارتودنسي فلزي سنتي

اين نوع ارتودنسي متداول ترين نوع است و بريس ها در اينجا كاملا از فلز ساخته شده اند. از بين انواع ارتودنسي، بريس هاي فلزي كمترين هزينه و اغلب سريع ترين و موثرترين هستند.

ارتودنسي و جراحي فك

افرادي كه نياز به جراحي فك دارند، حتما بايد تحت درمان ارتودنسي ثابت و فك قرار بگيرند. سپس جراحي فك توسط متخصص جراحي فك و با تعامل با متخصص ارتودنسي صورت مي گيرد. طي جراحي دستگاه ارتودنسي ثابت در دهان بيمار قرار دارد و به عنوان كمك و راهنماي جراحي فك عمل مي كند. پس از جراحي فك، درمان ارتودنسي ثابت به مدت ۶ تا ۱۲ ماه ادامه مي يابد تا دندانها به وضعيت ايده آل خود دست يابند؛ مانند ساير انواع درمان ارتودنسي ثابت، پس از خاتمه درمان و برداشتن دستگاه ثابت به درمان ارتودنسي نگهدارنده هم نياز است. روند درمان اين ارتودنسي بين 1 تا 1 و نيم سال طول مي كشد.

رفرنس : https://www.orthoblog.ir/

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۰:۲۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :