جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

تاج دندان چيست؟ همه چيز درباره تاجگذاري دندان!

دندان از بخش هاي مختلفي تشكيل شده است. ريشه دندان و تاج دو بخش اصلي دندان هستند. ريشه در زير لثه ها است و ما نميتوانيم آن را ببينيم. اما تاج بخشي از دندان است كه از لثه بيرون زده و ما آن را ميبينيم. همانطور كه ميدانيد رنگ آن سفيد است و ساختار بسيار سفت و سختي دارد. تاج دندان مصنوعي نيز يك دستگاه دندانپزشكي ترميمي و جايگزين تاج واقعي دندان شما است.

چرا به تاج مصنوعي احتياج دارم؟

زماني كه به تاج واقعي دندان شما كه بيرون از لثه است آسيب وارد شود، يا بايد دندان را بكشيم و از دهان خارج كنيم، يا اينكه به طريقي آن را ترميم كنيم. ما از تاج مصنوعي دقيقا براي اين منظور استفاده ميكنيم. به عبارت قابل فهم تري، زماني كه دندان دچار شكستگي يا پوسيدگي شود به جاي كشيدن، آن را با تاج مصنوعي ترميم ميكنيم.

بيشتر بخوانيد :

ساير اهداف استفاده از تاج مصنوعي عبارتند از:

اگر دندان خود را پر كرده ايد اما ظاهر آن را دوست نداريد

اگر ميخواهيد در كنار پوسيدگي دندان بيشتر از ريشه دندان خود محافظت كنيد

زماني كه ميخواهيد پل و بريج دندانپزشكي يا پروتز دندان داشته باشيد

( پوسيدگي دندان دلايل گوناگون و هم چنين درمان هاي بسياري داريد اگر هنوز با اونا اشنا نيستيد كليك كنيد.)

روند آماده سازي دندان براي تاجگذاري

براي اينكه بتوانيد يك تاج مصنوعي جديد را جهت ترميم جايگزين كنيد، بايد ابتدا بخشي از ضخامت ميناي دندان را برداريد. براي اين منظور لازم است دقيقا هم اندازه با شكل و حجم تاج مصنوعي، مينا را بتراشيم.

قبل از تاج يك وسيله به نام پست تاج را درون ريشه ميگذارند

به جهت اينكه پايه دندان بتواند به خوبي از تاج مصنوعي حمايت كند لازم است كه وسيله پيچ مانند كوچكي را وارد ريشه دندان كنند تا كمك كند كه تاج به خوبي متصل و ثابت شود.

تاجگذاري دندان چقدر طول ميكشد؟

براي اينكه بتوانيد صاحب يكي از اين دستگاه هاي دندانپزشكي شويد، حداقل به دو جلسه ويزيت نياز داريد. در اولين ويزيت دندانپزشك ترميمي خوب دندان شما را آماده تاجگذاري ميكند. او براي اينكار بخشي از ميناي دندان را تراش ميدهد تا بتواند تاج را روي يك پايه مناسب و مطمئن دنداني قرار داد.

تاج مصنوعي چگونه به پايه دنداني شما وصل ميشود؟

زماني كه همه چيز مهيا شد و تاج دائمي متناسب با دندان شما بود دندانپزشك با كمك نوعي سيمان يا چسپ مخصوص دندانپزشكي آن را به دندان شما كه از قبل تراش خورده ميچسپاند.

هزينه و قيمت تاج دندان چقدر است؟

قيمت و هزينه تاج دندان بسته به نوع تاج و ماده استفاده شده در ساخت آن متفاوت است. بهترين راه اين است كه به كلينيك دندانپزشكي ترميمي مراجعه كنيد تا بعد از بررسي هاي لازم، تاج مناسب را براي شما آماده كرده و هزينه حدودي را نيز برايتان برآورد كند.

رفرنس :https://www.ideal.clinic/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۲:۰۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :