جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

براي افزايش طول عمر خودرو چه كار كنيم؟

اگر به دنبال راه هايي برا افزايش طول عمر خودرو شخصي خود هستيد در اين مقاله با استارپارتس نمايدنگي فروش قطعات هيونداي و كيا همراه باشيد:

۱ – هر ۲۰ يا ۳۰ هزار كيلومتر شمع خودرو را تعويض كنيد. شمع خودرو در نتيجه زياد كار كردن و تحمل گرماي زياد و حرارتي كه از جريان الكتريسيته ناشي مي‌شود، دچار آسيب مي‌شود و نوك شمع كه جنس آن فلزي است، خورده مي‌شود. از طرفي در نتيجه سوختن موادي مانند بنزين در فضايي كه شمع قرار دارد، املاح اين سوختگي بر روي شمع يك لايه از فلزي مانند سرب باقي مي‌گذارد كه به تدريج در توليد جرقه اختلال ايجاد مي‌كند. اين اختلال باعث خام سوزي و ناقص كار كردن موتور و در نتيجه فشار آمدن به موتور و افزايش مصرف سوخت مي‌شود.

2 – سعي كنيد تسمه تايم خودرو را هر ۶۰۰۰۰ كيلومتر تعويض كنيد. بهترين تسمه تايمي كه مي‌توانيد استفاده كنيد نمونه اي است كه كارخانه توليدكننده خودرو براي هر مدل معرفي مي‌كند. اين نمونه‌ها معمولا از مشخصات فني تاييد شده بهتري برخوردار هستند. برخي خودروها مانند هيوندايي آزرا يا تويوتا كمري كه به جاي تسمه تايم زنجير تايم دارند تا ۱۵۰ هزار كيلومتر نيازي به تعويض زنجير تايم خود ندارند.

3 – روغن، فيلتر روغن و فيلتر هوا در هر ۵۰۰۰ كيلومتر تعويض شودبهتر است. تعويض فيلتر هوا نيز بستگي به شرايط آب و هوايي دارد. براي مثال در شهرهايي كه گرد و غبار در آنها بيشتر است، بايد فيلتر هواي خودرو زودتر از ديگر شهرها كه شرايطي عادي دارند تعويض شود. زمان پيشنهادي كارشناسان براي تعويض فيلتر هوا بين ۵ تا ۱۰ هزار كيلومتر كاركرد است. كارشناسان توصيه مي‌كنند هرگز خودتان اقدام به تميز كردن فيلتر هوا نكنيد، زيرا ذرات موجود در آن سرطان‌زا است، اين كار را به افرادي بسپاريد كه در اين كار خبره هستند و از ماسك‌ها و دستكش‌هاي ويژه استفاده مي‌كنند.

4 – از هل دادن خودروهاي انژكتوري جهت روشن كردن خودداري كنيد.

5 – ماهي يك بار كولر خودرو را به مدت چند دقيقه براي جلوگيري از مخلوط شدن گاز كولر با روغن مخصوص آن روشن كنيد، اين كار از فاسد شدن گاز و روغن هم جلوگيري مي‌كند.

بيشتر بخوانيد :

6 – هنگام روشن بودن خودرو از باز كردن كابل باتري خودداري كنيد، زيرا وقتي خودرو روشن است يك سري مدارهاي الكتريكي در حال كار هستند. وقتي كه چند قطعه الكتريكي همزمان با هم در حال كار كردن هستند، قطع ناگهاني برق باعث ايجاد نوسان در برق خودرو و در نتيجه آسيب ديدن قطعات الكتريكي مي‌شود.

7 – با روشن شدن چراغ استاپ، خودرو را متوقف كنيد با نمايندگي تماس بگيريد. چراغ استاپ، چراغي براي اعلام خطر است و روشن شدن آن به اين معنا است كه خودرو بيش از حد داغ شده، ترموستات آن به درستي عمل نمي‌كند، سطح روغن آن پايين آمده و…. هنگام روشن شدن چراغ استاپ در خودرو نمانيد و از آن پياده شويد.

8 – با روشن شدن چراغ چك، خودرو را خاموش كنيد و بست باتري را چند ثانيه جدا نموده و سپس اتصال دهيد. اگر چراغ خاموش نشد، به نمايندگي مراجعه كنيد. چراغ چك در مواقعي روشن مي‌شود كه سنسورهاي خودرو دچار مشكل شوند؛ بنابراين اگر هر كدام از سنسورها كه در خودرو به كار رفته اند، مانند سنسور انژكتور، ABS و يا هر كدام از مدارهاي خودرو، دچار مشكل شوند، گزارش آن به ECU مي‌رود و اين چراغ روشن مي‌شود. در اين شرايط با مراجعه به تعميرگاه و با استفاده از دستگاه دياگ مي‌توانيد به مشكل خودرو پي ببريد.

9 – در اول صبح بعد از روشن كردن خودرو نيازي به گرم كردن آن در حالت توقف نيست و در كمتر از يك يا دو دقيقه خودرو را حركت دهيد و مسافت يك كيلومتر را با دنده ۱ و ۲ برانيد.

رفرنس : فروشگاه لوازم يدكي خودرو استارپارتس

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۱:۲۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :