جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

درد ارتودنسي

برخي از افراد تصور مي كنند ارتودنسي مشابه معضلي مانند دندان درد، ممكن است دردناك و وحشتناك باشد. خبر خوب اين است كه اين تصور كاملا اشتباه است. در واقع بهتر است به جاي عبارت درد ارتودنسي ، از ناراحتي ناشي از ارتودنسي صحبت كنيم. زيرا افراد تا چند روز ممكن است كمي ناراحتي تجربه كنند و چه بسا هيچ دردي هم تجربه نكنند. آنچه در اين مقاله مي خوانيد توضيحاتي درباره ماهيت چيزي است كه درد ارتودنسي مي خوانند و روش هاي ساده اي براي كاهش يا متوقف كردن كامل آن است.

درد ارتودنسي: آيا واقعا ارتودنسي درد دارد؟

همانطور كه در مقدمه نيز ذكر شد، ارتودنسي (مخصوصا ارتودنسي ثابت) در چند روز نخست اتصال بريس ممكن است كمي باعث درد و ناراحتي در افراد شود. با اين حال قرار نيست درد شديدي تجربه شود و تنها يك ناراحتي جزئي متوجه افراد مي شود. اين نارحتي جزئي نيز كاملا طبيعي است و به واسطه تحت فشار قرار دادن دندان ها به منظور صاف شدنشان است و جاي نگراني وجود ندارد.

بياييد فرض كنيم كه شما قرار است به زودي به مطب متخصص ارتودنسي خود برويد تا براي اولين بار دستگاه هاي ارتودنسي روي دندان هاي شما متصل شود.

بيشتر بخوانيد : درمان هاي ارتودنسي http://www.orthoinfo.ir/

روز اول ارتودنسي (اتصال دستگاه ها)

خيالتان راحت باشد كه نصب بريس ارتودنسي كوچكترين دردي ندارد و كاملا راحت و آسوده خواهيد بود.

با اين حال به فاصله چند ساعت بعد از اتمام نصب دستگاه ها ممكن است كمي احساس ناراحتي داشته باشيد كه كاملا طبيعي است. دليل احساس درد ارتودنسي و يا احساس كمي ناراحتي اين است كه دستگاه هاي ارتودنسي دندان ها را تحت فشار قرار مي دهند و كم كم آن ها را وادار به حركت مي كنند. اين كار براي صاف شدن دندان ها لازم است و تجربه درد جزئي در اين شرايط كاملا طبيعي است.

غذا خوردن و صحبت كردن در روز اول ارتودنسي مي تواند كمي چالش برانگيز باشد و به مدت كوتاه طول خواهد كشيد تا بتوانيد به اين شرايط عادت كنيد و با بريس ها كنار بياييد.

پنج روز پس از قرار دادن

بعد از پنج روز تا يك هفته ، هرگونه ناراحتي اوليه مرتبط با بريس ها بايد برطرف شود يا تا حد زيادي بهبود يابد. دندان ها به تدريج با بريس ها سازگار مي شوند و غذا خوردن بايد بسيار راحت تر باشد.

خوردن برخي از غذاهاي نسبتا سفت براي افراد چالش برانگيز باشد اما از 3 تا 5 روز بعد از ارتودنسي به حالت طبيعي مي توانيد غذا بخوريد اما از مصرف خوراكي هايي كه ممكن است به بريس آسيب بزنند خودداري كنيد.

قرارهاي ارتودنسي

بسته به روش ارتودنسي شما، لازم است كه هر چند هفته يك بار به مطب متخصص ارتودنسي خود مراجعه كنيد تا تنظميات دستگاه ها را به روزرساني كرده و به صاف شدن بيشتر دندان ها كمك كند.

هر بار كه سيم ارتودنسي و يا ساير بخش هاي بريس تنظيم مي شود ممكن است باز هم درد ارتودنسي را به صورت مختصر و جزئي تجربه كنيد. اما اين درد قطعا جزئي است و مانند روزهاي اول ارتودنسي نخواهد بود.

رفرنس : https://www.orthodentist.ir/

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۱۵:۳۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :