جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

درمان لبخند لثه اي

اگر از لبخند لثه خود ناراضي هستيد در اين مقاله با دكتر كاميار خضري بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران همراه باشيد:

به منظور درمان و اصلاح لبخند لثه اي در ابتدا بايد علت به وجود آمدن اين مشكل شناخته شود و سپس متخصص ارتودنسي با توجه به دليل ايجاد لبخند لثه اي و شدت ناهنجاري روش درماني مناسب را انتخاب خواهد كرد. يكي از روش هاي درمان لبخند لثه اي ژنژيوكتومي است كه در ادامه توضيح داده مي شود.

ارتودنسي ژنژيوكتوم

در مواردي كه علت ناهنجاري لبخند لثه اي مشكلات فك و دندان است، مي توان اين مسئله را با انجام ارتودنسي درمان كرد. متخصص ارتودنسي روي دندان ها بريس قرار خواهد داد كه با اعمال فشار بر دندان ها باعث حركت دندان و لثه به سمت بالا مي شود؛ در اين صورت استخوان فك بالا هم تغيير مكان دهد. پس با اين درمان وضعيت دندان ها تغيير كرده و باعث مي شود كه بافت لثه ها كمتر ديده شوند.

در موارد شديدتر كه علت مشكل بافت لثه است، براي درمان از روشي به نام ارتودنسي ژنژيوكتومي استفاده مي شود.

ژنژيوكتومي چيست؟

ژنژيوكتومي در اصطلاح به جراحي هايي گفته مي شود كه در آن قسمتي از لثه كه به دندان ها متصل هستند، برداشته مي شوند. ژنژيوكتومي در ارتودنسي زماني استفاده مي شود كه طول تاج كلينيكي دندان از حالت طبيعي كمتر است و به همين دليل بيشتر دندان توسط بافت لثه پوشانده شده است. كاربرد ديگر ژنژيوكتومي در مواقعي است كه ميان دندان و لثه پاكت قرار دارد كه بايستي در اسرع وقت درمان شود؛ زيرا هر چه عمق پاكت ها افزايش پيدا كند موجب ملتهب و عفوني شدن لثه مي شود.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي ثابت

ژنژيوكتومي چگونه انجام مي شود؟

جراحي ژنژيوكتومي بايستي قبل از اين كه بيماري لثه شديد شود و به استخوان و بافت اطراف آن آسيب بزند انجام شود. در اين عمل بافت اضافه لثه را با چاقو يا ليزر يا فركانس راديويي حذف مي كنند.

در اين جراحي پس از بي حسي موضعي، با به‌ كارگيري از ليزر بافت نرم فركانس پايين مي توان بافت اضافي و يا ملتهب لثه بيمار را برداشت و بافت باقيمانده را به دور دندان بخيه زد. سپس محل جراحي با استفاده محلول خاص شستشو و ضدعفوني مي شود.

بعد از اتمام ژنژيوكتومي، لثه ها و اطراف دندان پانسمان مي شود. پانسمان بايد تا 7 روز در محل جراحي قرار بگيرد.

با استفاده از اين روش پس از بهبود بخيه ها و محل جراحي، لثه به ظاهر طبيعي خود برمي  گردد.

رفرنس

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۵۶:۵۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :