جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

به چه مدل ارتودنسي، ارتودنسي شيشه اي مي گويند؟

ارتودنسي شيشه اي كه به آن ارتودنسي اينويزيلاين ، ارتودنسي نامرئي و ارتودنسي بي رنگ هم گفته مي شود، در واقع مواد شفافي هستند كه از آن ها براي صاف كردن دندان ها استفاده مي شود. آن ها بعد از اينكه آماده شدند با استفاده از نيروي ملايم و مداوم، دندان ‌ها را در موقعيت منظم خود حركت مي دهند، بدون اين كه دردسر وجود سيم ها و براكت هاي فلزي براي فرد وجود داشته باشد؛ در واقع همانطور كه در نامش پيداست اين ارتودنسي كاملا نامرئي و شفاف است.

ارتودنسي شيشه اي

ارتودنسي شيشه اي با استفاده از اسكن ديجيتال از دندان بيمار شروع مي شود و با نرم افزارهاي خاص طراحي و ساخته مي شود.

ارتودنسي شيشه اي چگونه كار مي كند؟

ارتودنسي شيشه اي به صورت سفارشي براي هر شخص ساخته شده است و به گونه اي طراحي شده اند كه دندان‌ها را در مسير دل خواه به صورت آهسته حركت مي ‌دهند، اين امر با گرفتن عكس برداري ديجيتال و پردازش اطلاعات با استفاده از نرم افزارهاي تخصصي حاصل مي شود. با استفاده از نرم افزارها، پيش‌بيني‌ هاي آينده براي نتايج بهتر و دندان‌ هاي صاف تري محاسبه مي شود و سپس در لابراتوار به صورت سفارشي ساخته مي شود؛ به طور متوسط يك فرد تقريبا به ۲۵ الي ۴۰ مجموعه براي هماهنگي كامل نياز دارد.

مزيت ارتودنسي شيشه اي؟

اين ارتودنسي ها يك مزيت بسيار مهم دارند و آن اين است كه به هيچ عنوان ديده نمي شوند و متحرك هستند، جنس آن ها از پلاستيك هاي شفاف بي رنگ كه بسيار بادوام هستند ساخته شده است. به اين دليل وقتي روي دندان قرار مي گيرند، به هيچ عنوان كسي متوجه نمي شود كه شما در حال درمان مشكلات دندان تان با ارتودنسي هستيد، همچنين ارتودنسي شيشه ‌اي متحرك است و شما در حين خوردن، آشاميدن و يا تميز كردن دندانتان مي توانيد آن را خارج كنيد.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي ارزان

چه تفاوتي بين ارتودنسي سنتي و ارتودنسي شيشه اي وجود دارد؟

تفاوت ها زياد هستند كه عبارت اند از:

ارتودنسي شيشه‌ اي بر خلاف ارتودنسي هاي فلزي، فلز براكت و كش لاستيكي ندارند.

بريس هاي شيشه ‌اي با درد و ناراحتي كمتري همراه هستند.

بريس شيشه اي بسيار راحت تر از ارتودنسي فلزي است.

آن ها بر خلاف ارتودنسي فلزي كه بايد هميشه بر روي دندان قرار بگيرد، مي توانند از دهان خارج شوند و پس از رعايت بهداشت و غذا خوردن، آن را دوباره دندانتان نصب كنيد.

تراز كننده هاي نامريي بدون دردسر هستند و نتايج بسيار سريع تري نسبت به ارتودنسي سنتي دارند.

بهبودي كوتاه است و عادت به ترازها آسانتر است؛ اما در برخي از موارد بسته به نياز صاف شدن دندان ها و رعايت موارد كلي بيمار، اين امر مي تواند متفاوت باشد. در هر حال ميانگين زماني كه مي ‌توان براي بهبودي با اين ارتودنسي در نظر گرفت بين ۱۳ الي ۱۵ ماه است.

همچنين براي دائمي بودن نتايج پس از كامل شدن درمان، بيمار بايد مراقبت هاي دائمي پس از درمان انجام دهد، تا پس از مدتي دندان ها دوباره به حالت قبلي خود باز نگردند، معمولا براي اين كار از نگهدارنده ها استفاده مي شود كه مي توانند ثابت و متحرك باشند.

 

رفرنس 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۳۰:۳۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :