جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

مرواريد با چه پايه جواهري بهتر است؟

مرواريد كه معمولاً با نام‌هايي مانند "سنگ قيمتي ارگانيك" يا "اشك ماه" نيز شناخته مي‌شود، به عنوان سنگي ارزشمند بر روي جواهرات گذاشته مي‌شود و ارزش آنها را دو چندان مي‌كند. بسياري از افراد بدون توجه به هزينه‌اي كه اين سنگ قيمتي دارد، از آن در جواهرات و پايه جواهر خود استفاده مي‌كنند و زيبايي و درخشش بسياري به پايه جواهر خود مي‌دهند. اگر به دنبال اين هستيد كه روي پايه جواهر خود مرواريد استفاده كنيد، بايد هنگام خريد پايه جواهر به اين دقت كنيد كه مرواريد با چه پايه جواهري بهتر است.

در ادامه با طلا فروشي اينترنتي  كيش طلا همراه باشيد تا شما را در اين باره راهنمايي كنيد.

بيشتر بخوانيد :

مرواريد چيست؟

مرواريد سنگي زيبا و قيمتي است كه از قرار گرفتن يك ماده تحريك كننده، معمولاً شن، درون صدف به وجود مي‌آيد. صدف براي محافظت از خود در برابر اين ماده، لايه‌هاي غشائي آزاد مي‌كند كه ماده‌اي مات هستند. اين نوع محافظت صدف از خود در برابر ماده‌اي مانند شن، به مرور زمان مرواريد را به وجود مي‌آورد.

اين روند طولاني مي‌تواند از شش ماه تا دو سال طول بكشد و به همين دليل است كه مرواريد طبيعي مي‌تواند هم گران و هم ارزشمند باشد. مرواريد هميشه به شكل گرد نيست و در انواع اشكال و رنگ‌ها وجود دارد.

انتخاب مرواريد براي پايه جواهر اگرچه برخي از مردم فكر مي‌كنند كه مرواريد تاريخ مصرف دارد و قديمي مي‌شود، اما اين درست نيست. اين سنگ قيمتي بسيار با ارزش است و مي‌توان از آن براي سال‌ها و دهه‌ها استفاده كرد و به هيچ عنوان نگران از مد افتادن آن نبود. شايد همه ما مرواريد را به شكل آن گردنبندهاي كلاسيك رشته‌اي ديديم و جواهرات مرواريد را به آن شكل مي‌شناسيم، اما اين طرز فكر اشتباه است. همان‌طور كه در مقاله نكات مهم هنگام خريد پايه جواهر گفتيم، مرواريد بر روي هر پايه جواهري مي‌تواند زيبايي خاصي داشته باشد و مي‌تواند گزينه‌ي عالي براي پايه جواهر باشد. در واقع، طراحان مد از مرواريد براي زرق و برق دادن به جواهرات استفاده مي‌كنند و آن را با مدل‌هاي مختلف نشان مي‌دهند.

تصميم گيري در مورد انتخاب سنگ براي پايه جواهر و همچنين انتخاب نوع پايه جواهر براي مرواريد، مي‌تواند تصميم دشواري باشد. احتمالاً رايج‌ترين نوع پايه جواهر كه مردم براي ست كردن با مرواريد به دنبال آن مي‌‌روند، گردنبند، آويز و سرويس است. سرويس‌هاي جواهر تقريبا براي همه نوع مرواريدي مناسب است، فقط بايد با توجه به طول، اندازه مرواريد استفاده شده و ميزان فضاي موجود براي قرار دادن مرواريد آن را چيدمان كنيد.

اگر گردنبند موجود در سرويس پايه جواهر داراي فضاي كمي براي قرار دادن مرواريد است، مي‌توانيد سراغ مرواريدهاي درشت‌تر برويد و همان تعداد كم مرواريد را در آن برجسته كنيد. حتي در برخي جواهرات مشاهده كرديم كه تنها از يك مرواريد به صورت تك استفاده شده است و آن را در پايه جواهرهايي قرار دادند كه گردنبند آن قسمتي مانند آويز دارد. فراموش نكنيد كه مي‌توانيد مرواريد را هم به شكل گرد و هم به اشكال مختلف استفاده كنيد، بنابراين مرواريدهاي اشكي نيز مي‌توانيد گزينه عالي براي سرويس هاي پايه جواهر باشند.

براي انگشتر پايه جواهر، بهتر است سراغ مدل‌هايي برويد كه تنها يك مرواريد و آن هم در مركز آن قرار بگيرد. تصوير بالا نمونه يك پايه جواهر زيبا است كه با مرواريد شيك و مجلل شده است.

استفاده از مرواريد در گوشواره و دستبند پايه جواهر نيز، بسيار رايج است. انتخاب پايه جواهر گوشواره براي مرواريد، به قدري زياد است كه به هيچ عنوان نمي‌توانيد خود را محدود به مدل‌هاي خاصي بكنيد. گوشواره‌هاي گرد، آويزي، ميخي و انواع مختلف گوشواره مي‌تواند به خوبي با مرواريد ست شوند و از بابت انتخاب پايه جواهر گوشواره براي مرواريد به هيچ عنوان مشكلي نخواهيد داشت.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلا


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۰:۳۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :