جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

اصلي ترين نكاتي كه قبل از رفتن زير تيغ بايد بدانيد

 فرد بعد از هر كاهش وزن سريع ممكن است پوست افتادگي پيدا كند.  افراد جوان تر و كساني كه ورزش مي كنند كمتر دچار اين حالت مي شوند.

 نتايج روش هاي باندينگ و بالن، موقتي است و براي گرفتن نتايج طولاني مدت بايد از روش هايي مثل باي پس معده و اسليو معده استفاده كنيد.

 روش باندينگ و بالون بيشتر براي كساني كاربرد دارد كه بنا به دلايلي مي خواهند سريع 15 تا 30 كيلو وزن كم كنند.

 ورزش بعد از عمل جراحي بايد به صورت منظم انجام شود و مكمل هاي ويتاميني تحت نظر پزشك مصرف شود. در مواردي هم ممكن است نياز به جراح پلاستيك باشد.

 ورزش بعد از عمل جراحي بايد به صورت منظم انجام شود و مكمل هاي ويتاميني تحت نظر پزشك مصرف شود. در مواردي هم ممكن است نياز به جراح پلاستيك باشد.

 كدام BMI بايد جراحي كند؟

شاخص توده بدني  براي افراد بالغ اگر بين 18.5 تا 25 باشد، نرمال است. بين 25 تا 30 اضافه وزن است، بين 30 تا 35 چاقي درجه يك است، بين 35 تا 40 چاقي درجه دو است و از 40 به بالا چاقي شديد يا مفرط حساب مي شود كه افراد با اين BMI بايد نهايتا عمل جراحي شوند. افرادي كه شاخص توده بدني شان بين 35 تا 40 است هم اگر بيماري هاي همراه مثل سندرم متابوليك، ديابت، فشار خون، چربي خون، كمردرد، كبد چرب، مشكلات ارتوپديك و ... داشته باشند، مي توانند جراحي لاغري  انجام دهند. سازمان غذا و داروي ايالات متحده هم براي شاخص توده بدني 30 تا 35 روش باندينگ يا حلقه معده را توصيه كرده است.

 نقش ژنتيك را دست كم نگيريد!

هم ژنتيك و هم سبك زندگي در ميزان وزن موثر هستند.

هزينه چقدر است؟

هزينه اعمال جراحي لاغري در ايران بيشتر به وسايل عمل بستگي دارد. ممكن است يك استاپلر يا كارتريج بستگي به نوعش حدود 800 هزار تومان تا 5/1 ميليون تومان هزينه داشته باشد، معمولا هم از 3 تا 6 عدد از آنها در عمل استفاده مي شود. هزينه جراحي متابوليك كه اخيرا در تركيه تبليغ مي شود حدود 140 تا 150 ميليون تومان درمي آيد. هزينه اين اعمال در مراكز غير دولتي و نيمه خصوصي شايد حدود 10 تا 11 ميليون تومان و در مراكز خصوصي تر حدود 20 تا 22 ميليون تومان تمام شود.

مدت بستري شدن چند روز است؟

بعد از عمل مدت بستري در بيمارستان از دو روز تا يك هفته متغير است. بعد از بستري اكثر بيماران مي توانند به كارهاي روزمره خود برسند. بيماران بعد از 10 روز تا 3 هفته مي توانند به كار خود بازگردند كه البته اين موضوع بستگي به فرد و شغل او دارد. گاهي اوقات افراد سؤال مي كنند كه آيا بعد از عمل ممكن است ريزش مو پيدا كنند يا خير. در پاسخ بايد گفت هر زماني كه كاهش وزن سريع در بدن به وجود آيد  ممكن است با ريزش مو مواجه شويد. اين مشكل از 3 ماه تا يك سال بعد از جراحي ممكن است به وجود آيد. البته اين مسئله موقتي است و شدت آن در افراد مختلف، متفاوت است. در نهايت موي ريخته شده بازخواهد گشت.

اگر پس مطالعه مقالات بالا باز هم جواب سوالات خود را نگرته ايد توصيه مي كنيم با يك متخصص جراحي لاغري مشورت كنيد.

رفرنس مجله لاغري و تناسب اندام دكتر ابدو


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۲۲:۲۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :