جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

اجرت ساخت طلا

پيشنهاد ما به شما اين است كه هنگام خريد طلا و جواهر، از طلافروش درباره ميزان اجرت ساخت و نحوه محاسبه آن بپرسيد، تا طلافروشان راحت‌تر بتوانند درباره ميزان اجرت ساخت محصولاتشان با شما صحبت كنند و قيمت نهايي را با شما در ميان بگذارند. در ادامه قصد داريم تا سراغ چگونگي حساب اجرت ساخت طلا برويم و به شما از نحوه محاسبه آن بگوييم. سازندگان و فروشندگان طلا اجرت ساخت طلا به سه روش انجام مي‌دهند كه تمام اين روش ها مورد تاييد اتحاديه است.

اجرت ساخت درصدي

اجرت ساخت برخي طلاها به صورت درصدي محاسبه مي‌شود و در اين حالت طلافروش به شما مقدار مشخصي درصد عنوان مي‌كند كه اين درصد را روي كل مبلغ طلا محاسبه مي‌كنند و آن به قيمت نهايي طلا اضافه مي‌كنند. به عنوان مثال ممكن است طلافروشي درصد اجرت ساخت را 20 درصد اعلام كند، كه 20 درصد كل مبلغ طلا را محاسبه مي‌كند و به قيمت نهايي اضافه مي‌كند.

در اين حالت افزايش و كاهش قيمت طلا در بازار روي ميزان اجرت ساخت تاثير مستقيم مي‌گذارد و با كاهش قيمت طلا، اجرت كمتر و با افزايش قيمت طلا، اجرت ساخت آن نيز افزايش مي‌يابد. اما نحوه محاسبه دقيق اجرت ساخت طلا در اين حالت درصدي به چه گونه است؟

فرض كنيد به طلافروشي مراجعه كرديد و قيمت يك گرم طلاي 18 عيار در آن روز 545,000 تومان است و اجرت طلايي كه شما انتخاب كرديد 20% درصد قيمت طلا است و قيمت نهايي آن به صورت زير محاسبه مي‌شود:

109,00 = %20 × 545,000

بيشتر بخوانيد : بهترين زمان خريد طلا

اجرت ساخت به تومان

اجرت ساخت طلا در برخي محصولات به تومان حساب مي‌شود و قيمت آن متغير است و طلا با طلا فرق مي‌كند. برخي اين نرخ را از 30000 تومان تا 10000 تومان اعلام مي‌كنند، كه خب اين نرخ بسته به نوع كار، تراشكاري و زماني كه مي‌برد متغير است. طلافروشان هنگام محاسبه قيمت نهايي طلا اين نرخ را به قيمت طلا خام اضافه مي‌كنند.

اجرت ساخت به تومان و درصد

در اين مورد، اجرت ساخت طلا هم به صورت درصدي و هم به تومان محاسبه مي‌شود. ممكن است طلافروش هم نرخ تومان به عنوان مثال 20000 تومان و هم درصد، به عنوان مثال 10 درصد را براي محاسبه اجرت ساخت استفاده كند.

در اين حالت ابتدا نرخ طلاي خام در ميزان درصد ضرب مي‌شود و بعد نرخ تومان اجرت به آن اضافه مي‌شود و قيمت طلا با اجرت ساخت اعلام مي‌شود. به عنوان مثال اگر قيمت خام طلا 545,000 تومان باشد، اجرت ساخت آن اينگونه محاسبه مي‌شود:

74,500= 20,000 + 54,500 = %10 × 545,000

طلا با اجرت بخريم يا بدون اجرت

هدف بسياري از افراد هنگام خريد طلا، تنها سرمايه گذاري است و دوست دارند طلا را براي آينده بخرند و داشته باشند و خيلي نوع طراحي و زيبايي براي آنها مهم نيست. براي اين افراد خريد طلا نو و با اجرت ساخت، شايد خيلي گزينه مناسبي نباشد و بهتر است سراغ گزينه‌هاي ديگري مانند طلاي دست دوم بروند.

طلاي كم اجرت

طلاي كم اجرت با طلاي دست دوم يك تفاوت دارد و آن هم اين است كه طلاي كم اجرت طلاي استفاده شده نيست. طلاي كم اجرت به دليل برخي مشكلاتي كه ممكن است هنگام ساخت و همچنين فروش براي آن به وجود مي‌آيد، نسبت به طلاي نو اجرت كمتري به آن تعلق مي‌گيرد و اين طلا، طلاي دست دوم نيست. خريد طلاي كم اجرت براي شما كه عاشق طلا هستيد و ظاهر آن خيلي براي شما مهم نيست، انتخاب خوبي است و مانند طلاي دست دوم مي تواند براي سرمايه گذاري گزينه عالي باشد.

منبع : طلا فروشي اينترنتي كيش طلا


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۳:۲۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :