جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

۵ علامتي كه نشان ميدهد شما نياز به دندانپزشك داريد

آيا ميدانيد كه چه زماني بايد به يك دندانپزشك مراجعه كرد؟ بهترين زمان براي يك قرار ملاقات با مطب دندانپزشكي چه وقتي است؟ آيا تنها زماني كه مشكل داريم بايد به دندان پزشكي مراجعه كنيم؟ با ما همراه باشيد تا درباره بهترين زمان مراجعه به دندانپزشك ترميمي خوب اطلاعات ارزشمندي در اختيار شما قرار دهيم.

بهترين زمان براي مراجعه به دندانپزشك

متأسفانه بيشتر مردم نمي دانند علائم اوليه مشكلات دندان پزشكي به چه صورت است ، به همين دليل اغلب منتظر ميمانند تا درد و يا علائم شديد را تجربه كنند و آنگاه تازه به فكر مراجعه به دندان پزشكي ميافتند. به همين جهت اغلب افراد زماني به مطب ميروند كه مشكل جدي و خطرناك شده است و نيازمند درمان تخصصي است.

بيشتر بخوانيد :

۵ نشانه كه نيازمند مراجعه به دندانپزشك هستند

۱. حساسيت دندان كه ممكن است با درد همراه باشد

اگر موقتا با درد دندان روبرو هستيد لزومي به مراجعه نداريد. اما اگر براي بيش از يك روز و به صورت مزمن درد دندان داريد بهتر است به دندانپزشك مراجعه كنيد. معمولا زماني كه دندان ها حساس ميشوند شاهد تجربه درد خواهيم بود. اين وضعيت زماني تجربه ميشود كه ميناي دندان دچار فرسايش شده باشد و لايه زيرين آن يعني دنتين در معرض هوا قرار بگيرد. زماني كه دندان حساسي داريد با خورن چيزهاي سرد و گرم ممكن است درد تجربه كنيد. زماني كه اين وضعيت بيش از چند روز شما را آزار ميدهد، حتما بايد آماده مراجعه به دندانپزشك شويد زيرا حساسيب دندان يك علامت هشدار دهنده است.

۲. حساسيت، تورم يا خونريزي از لثه ها

يكي ديگر از علائم رايجي كه نيازمند توجه ويژه است حساسيت لثه ها است. برخي اوقات ممكن است به دليل عواملي لثه ها متورم شده و نسبت به لمس حساس شوند. اگر در كنار اين دو علامت، لثه مستعد خونريزي باشد يا خونريزي كند حتما بايد به يك دندانپزشك مراجعه كنيد. تا علت هرچه زودتر تشخيص داده شده و درمان شود. در برخي مواقع ممكن است به علت اشتباه در مسواك زدن و وارد شدن فشار به لثه باعث خونريزي شود اگر علت حساسيت لثه شما مسواكتان است ميتوانيد آن را عوض كنيد اما اگر نميدانيد علت چيست حتما بايد به فكر مراجعه به دندانپزشك باشيد.

۳. بوي بد دهان

بوي بد دهان مشكلي است كه گريبان افراد زيادي از جامعه  را ميگيرد. برخي اوقات ممكن است به صورت موقت و به دنبال مصرف برخي مواد غذايي يا كم آبي بدن دچار بوي بد دهان شويم، اما اگر براي يك مدت طولاني دهانتان بوي بدي ميدهد و نميدانيد دليلش چيست حتما بايد به دندانپزشك مراجعه كنيد. بوي بدن دهان زماني كه خيلي طول بكشد ممكن است نشان دهنده يك مشكل جدي باشد كه نيازمند مراجعه به مطب دندانپزشكي است.

۴. آسيب ديدن دندان

هرگونه ترك در سطح دندان و يا لب پر شدن آن بايد جدي گرفته شود. زيرا اين مشكلات ميتوانند به ميناي دندان شما آسيب وارد كرده و حتي در صورت جدي گرفته نشدن ميتواند باعث عفونت پالپ دندان و در نهايت از دست رفتن دندان شود. اگر فكر ميكنيد دندان شما آسيب ديده است قبل از وارد شدن آسيب بيشتر به آن مراجعه به دندانپزشك را در اولويت خودتان قرار دهيد.

۵. تغيير رنگ دندان

به طور كلي تغيير رنگ ها نشانه اي از بهداشت ضعيف دهان و دندان است. اگرچه شرايط ديگري نيز وجود دارد كه مي تواند باعث تغيير رنگ آن ها شود. شايد بتوان با روش هاي خانگي اقدام به سفيد كردن دندان ( بليچينگ دندان )ها كرد، اما ايمنترين و بهترين كار اين است كه قبل از هر چيزي به يك دندانپزشك مراجعه كنيد. هر چه زودتر اين ويزيت را ترتيب دهيد بهتر ميتوانيد از تغيير رنگ (مثلا زرد شدن دندان ها) پيشگيري كنيد.

منبع : تاج دنتال كلينيك


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۹:۲۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :