جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

خانم هاي باردار به يك شرط مي توانند ارتودنسي انجام دهند!

ما در هر سني حتي در بزرگسالي ارتودنسي انجام ميدهيم زيرا سن و سال خاصي براي اين درمان در نظر گرفته نشده است. ارتودنسي بزرگسالان دقيقا مشابه ارتودنسي كودكان ميتواند دندان هاي كج و انواع مال اكلوژن را اصلاح كرده و علاوه بر زيبايي بخشي به لبخند، باعث بهبود سطح سلامتي دهان و دندان ميشود. يكي از سوالاتي كه بزرگسالان در خصوص ارتودنسي از ما ميپرسند امكان ارتودنسي در دوره بارداري است. مراجعان به خصوص زنان باردار يا كساني كه در آستانه بارداري هستند از ما ميپرسند كه آيا با وجود بارداري ميتوان ارتودنسي انجام داد يا خير؟ با ما همراه باشيد تا در اين مقاله به پاسخ اين سوال دست يابيد.

آيا ارتودنسي در دوره بارداري امكان پذير است؟

دوره بارداري از جمله مهمترين و حساس ترين دوره هاي زندگي هر خانمي است. در اين دوره بسياري از درمان هاي پزشكي و همچنين مصرف اغلب داروها و يا مكمل ها ممنوع است زيرا ممكن است براي سلامتي مادر و جنين مضر باشند. اما به نظر نميرسد كه درمان ارتودنسي دندان در اين دوره ممنوع باشد. بنابراين بله، اين درمان امكانپذير است و تحت شرايطي، ميتوانيد زماني كه باردار هستيد، توسط يك متخصص ارتودنسي خوب طول درمان با بريس ها را آغاز كنيد.

نكاتي كه خانم هاي باردار بايد در خصوص ارتودنسي بدانند

زناني كه در طول ارتودنسي باردار شده اند ميتوانند با احتياط و زير نظر متخصص ارتودنسي دندان خود ادامه طول درمان خود را سپري كنند. ففظ بايد به اين نكته توجه كنند كه علاوه بر متخصصشان، بايد به يك دندانپزشك عمومي خوب هم سر بزنند و تمام ملاقات ها يا جلسات ويزيت دندانپزشكي و ارتودنسي را با متخصص زنان و زايمان خود هماهنگ كنند.

جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون دندانپزشكي بارداري اينجا كليك كنيد.

بهترين روش ارتودنسي براي خانم هاي باردار چيست؟

نيازهاي ارتودنسي بيماران منحصر به فرد است، همچنين ترجيحات آنها براي درمان متفاوت است. براي پاسخگويي به نيازها و خواسته هاي هر بيمار، يك متخصص ارتودنسي خوب بايد تمام روش  هاي رايج و دم دست ارتودنسي را به بيماران خود ارائه دهد تا يك دوره درمان ايده آل داشته باشند.

در خصوص خانم هاي باردار هم بايد بدانيم كه آن ها نيازهاي ويژه اي دارند و ممكن است هر دستگاه ارتودنسي يا هر روش ارتودنسي براي آن ها مناسب نباشد. در اين بين اگر شما به بهترين متخصص ارتودنسي شهر خودتان مراجعه كرده باشييد مطمئن خواهيد بود كه يك روش ايمن و موفق بارداري دوره ارتودنسي شما در دوره بارداري در نظر خواهد گرفت.

بهترين روش هاي ارتودنسي كه بهترين متخصص ارتودنسي ميتواند براي يك خانم باردار در نظر بگيريد عبارتند از:

ارتودنسي ثابت فلزي

رايجترين روش ارتودنسي، استفاده از بريس هاي فلزي ثابت است كه تحت عنوان ارتودنسي ثابت شناخته ميشود. اين سيستم از براكت ها، سيم هاي قوس دار و چند بخش ديگر تشكيل شده اند كه با اعمال فشار روي دندان ها باعث صاف شدن آن ها ميشوند. هزينه ارتودنسي با اين روش، نسبت به ساير روش هاي ديگر، كم است و تاثيرگذاري آن نيز دست كمي از روش هاي ديگر ندارد.

بيشتر بدانيد : دانستني هاي ارتودنسي دندان

ارتودنسي متحرك اينويزيلاين

ارتودنسي با دستگاه هاي متحرك با قابيليت جابجايي نيز براي خانم هاي باردار يك گزينه ايده آل محسوب ميشود. چنانچه با ارتودنسي ثابت راحت نيستيد ميتوانيد يكي از دستگاه هاي ارتودنسي متحرك را براي دوره درمان خودتان انتخاب كنيد. اينويزيلاين ها از جمله مهمترين دستگاه هاي متحرك هستند كه به ارتودنسي نامرئي نيز شهرت دارند. قيمت ارتودنسي متحرك با پلاكهاي شفاف اتودنسي معمولا بالاتر از هزينه ارتودنسي ثابت معمولي است.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۲:۴۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :