جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

5 دليل خوب براي خريد طلا

از گذشته تا به امروز اكثريت مردم دنيا به دلايل مختلف به نگه‌داري و خريد طلا مي‌پرداختند. طلا در اقتصاد جهان ارزش ويژه‌اي دارد و همين امر موجب تداوم خريد و فروش طلا مي‌گردد. طلا فروشي اينترنتي كيش طلا  در اينجا به 5 دليل خوب در رابطه با طلا و خريد آن مي‌پردازد.

تاريخچه ارزش طلا

طلا بر خلاف ارز كاغذي، جزء دارايي‌هايي بوده كه در تمامي اعصار مورد احترام همه قوم‌ها قرار گرفته است. انسان‌ها طلا را به عنوان راهي براي انتقال و حفظ ثروت از نسلي به نسل ديگر مي‌دانند.

در روزگاران قديم مردم به ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين فلز گرانبها اهميت مي‌دادند. علاوه بر طلا ساير عناصر در خانواده اين فلز از ارزش والايي برخوردار مي‌باشد. انعطاف‌پذيري بالاي طلا موجب شد در طول تاريخ زيورآلات زيبايي همچون انگشتر و دستبند طلا، گوشواره، زنجير و … توليد شود.

افزايش تورم

طلا در طول تاريخ يك محافظ عالي در برابر تورم بوده، زيرا وقتي قيمت‌ها افزايش مي‌يابند، قيمت طلا به شكل چشمگيري افزايش مي‌يابد. طي ۵۰ سال گذشته سرمايه‌گذاران شاهد افزايش قيمت طلا و سقوط بورس در سال‌هايي با تورم بالا بوده‌اند.

بيشتر بخوانيد : طلاي كم اجرت

عرضه و تقاضا

در سال‌هاي گذشته، افزايش ثروت در اقتصادهاي نوظهور تاثير به‌سزايي در افزايش قيمت طلا داشت. در بسياري از اين كشورها طلا با فرهنگ درهم آميخته است. هند يكي از بزرگ‌ترين كشورهاي مصرف‌كننده طلا به شمار مي‌رود.

ضعف ارز

اگرچه دلار آمريكا يكي از مهم‌ترين ارزهاي جهان محسوب مي‌شود، اما هنگامي كه ارزش دلار را در مقايسه با ساير ارزها در سال‌هاي ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۸ مشاهده مي‌كنيد، متوجه كاهش چشمگيري آن مي‌شويد.

خط اصلي سرمايه

طلا بخش مهمي از سرمايه افراد به شمار مي‌رود، نوسان قيمت طلا مانند ارزش، سهام و اوراق قرضه نيست. قيمت طلا در كوتاه مدت مي‌تواند بي‌ثبات باشد، اما هميشه ارزش خود را در بلندمدت حفظ كرده است.

بيشتر بخوانيد : بهترين زمان خريد طلا


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۵۴:۰۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :