جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

پاسخ به دو سوال رايج در رابطه با كافئين

افزودن مواد كافئين دار به شير، درست است؟

نسكافه، كاكائو، قهوه يا چاي را به شيرتان اضافه نكنيد، زيرا كه اين نوشيدني ‌ها داراي اگزالات هستند و اگزالات با كلسيم تركيب شده و مانع از جذب اين ماده معدني مي‌ شود.

به همين دليل است كه متخصصان تغذيه مي ‌گويند افزودن كاكائو به شير صحيح نيست اما در واقع، بايد گفت كه صرفا اضافه كردن يك قاشق مرباخوري  پودر كاكائو به شير كه حدود 3 گرم مي ‌شود، آن‌ قدر اگزالات ندارد كه مانع جذب كامل كلسيم شود.

به همين دليل، لازم است اولويت ‌ها را در نظر بگيريد. اگر كسي مي ‌تواند شير ساده را بنوشد، اولويت با مصرف آن است اما اگر فردي نمي ‌تواند شير ساده را بخورد، افزودن مقدار كمي كاكائو، چاي يا نسكافه براي بهتر كردن طعم شير آن‌ قدر مشكلي ايجاد نخواهد كرد و در جذب كلسيم شير تاثير چنداني نخواهد گذاشت. اما برخي شيركاكائوهاي آماده، كاكائوي بسيار بالايي دارند و مصرف ‌شان به جاي شير توصيه نمي ‌شود زيرا بيشتر از آن كه شير طعم ‌دار شده باشد، نوعي نوشيدني شيرين به حساب مي ‌آيد، در حالي كه تهيه شير كاكائو در خانه با مقدار كمي ‌كاكائو مي‌ تواند مفيد باشد.

بيشتر بخوانيد :

نوشيدني هاي كافئين دار را در چه زماني مصرف كنيم؟

براي بهره مندي بيشتر از خواص سودمند قهوه در پيشگيري از ابتلا به ديابت، اين نوشيدني را ظهر، مصرف كنيد.

تاثير مصرف قهوه در ظهر در كاهش خطر ابتلا به ديابت به مراتب بيش از زماني است كه اين نوشيدني در ساعات ديگر روز مصرف شود. به عبارت ساده تر مصرف قهوه هنگام ناهار، خطر ابتلا به ديابت را حدود 33 درصد كاهش مي دهد.

همچنين نتايج تحقيقات ديگر در برزيل نيز تاييد مي كند نوشيدن دست كم يك فنجان قهوه همراه با صرف نهار، احتمال ابتلا به ديابت نوع دو را تا يك سوم كاهش مي دهد.

منبع

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۵:۳۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :