جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

مهم ترين عامل در شكست ايمپلنت دندان چيست؟

ايمپلنت روشي محبوب در بين بيماران است كه اميد به داشتن طرح لبخند  زيبا و درخشان را در آنها زنده كرده است. جايگزيني دندان هاي از دست رفته، هيچ وقت به اندازه اين روش طبيعي و ماندگار نبوده است. اما ايمپلنت به همان نسبت كه شبيه دندان طبيعي است، به همان اندازه نيز دچار بيماري هاي دهان و دندان مي شود. بيماري پري ايمپلنت يكي از اين عوارض است كه به التهابي پاتولوژيك در اطراف پايه ايمپلنت گفته مي شود. مراجعه و تشخيص به موقع سهم زيادي در موفقيت درمان دارد. عدم درمان باعث شكست ايمپلنت و از دست رفتن آن مي شود. در ادامه با كلينيك دندانپزشكي ايده آل همراه باشيد تا با اين عارضه بيشتر آشنا شويد.

بيماري پري ايمپلنت:

اين عارضه به دو دسته زير تقسيم مي شود:

موكوزيت پري ايمپلنت:

موكوزيت به التهاب و زخم در بافت نرم در اطراف ايمپلنت اشاره دارد و يك پاسخ برگشت پذير به پاتوژن هاي پريودنتال است. معمولا روش هاي درماني ساده و رعايت بهداشت دهان و دندان باعث برگشت بيماري و بهبودي بافت آسيب ديده مي شود. عدم درمان باعث تشديد عارضه به نوع پيشرفته تر آن مي شود.

پري ايمپلنتايتيس:

پري ايمپلنتايتيس نوع پيشرفته بيماري است. فرآيند التهابي مخرب اين بيماري بر روي بافت نرم و سخت اطراف ايمپلنت دندان تاثير مي گذارد. اين بيماري شديدتر از نوع قبلي است و منجر به تحليل استخواني در موضع التهاب مي شود. درمان اين عارضه به روش هاي جراحي و تهاجمي نياز دارد. عدم موفقيت در درمان باعث شكست ايمپلنت و از دست رفتن آن مي شود.

علائم موكوزيت:

خونريزي با بررسي موضع التهاب

قرمزي و تورم بافت نرم

عدم تحليل استخواني در موضع آسيب ديده

علائم پري ايمپلنتايتيس:

نقص استخواني حفره اي شكل در موضع مبتلا

خونريزي يا ترشح چرك در بررسي بافت مبتلا

پاكت بيش از ۴ ميلي متر در اطراف پري ايمپلنت

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي دندان

براي تشخيص اين عارضه وجود صرفا يكي از علائم فوق كافي نيست. تشخيص و تاييد اين عارضه به بررسي جامع و كامل توسط دندانپزشك نياز دارد. در صورتي كه در ناحيه ايمپلنت دچار التهاب و خونريزي هستيد يا احساس مي كنيد دندان ايمپلنت شده كمي متحرك است، براي معاينه و درمان هر چه سريع تر به دندانپزشك خود مراجعه كنيد.

درمان بيماري پري ايمپلنت بايد به صورت سيستماتيك انجام گيرد. رفع پلاك و باكتري از عمق پاكت ها به همراه جراحي و/يا روش هاي غير جراحي در كنار تجويز داروهاي آنتي بيوتيكي براي پيشگيري از پيشرفت بيماري ضروري است.

جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون ايمپلنت دندان اين روش جايگزيني دندان از دست رفته كليك كنيد.

رفرنس


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۱۱:۲۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :