جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

طلاي سبك چه طلايي است؟

به‌طور معمول، طلاي كم وزن به طلا و جواهراتي گفته مي‌شود كه بر خلاف طراحي و ساختاري با اشكال كامل، اما با حجمي خالي از طلا تهيه مي‌شود. به بيان ديگر در تمام حجم يك قطعه زيورآلات ساخته شده از طلا، از فلز طلا استفاده نشده است و در طراحي آن از فضاهاي خالي يا تركيبي از فلزات و سنگ‌هاي تزئيني استفاده شده است.

در اين روش، يك قطعه از زيورآلات طلا بدون آن‌كه آسيبي به طراحي و شكل آن وارد شود ساخته مي‌شود اما وزن آن به اندازه قابل توجهي كاهش مي‌يابد. در ادامه با طلا فروشي انلاين كيش طلا همراه باشيد تا با اين نوع از طلا بيشتر اشنا شويد.

روش‌هاي توليد طلاي سبك

به‌طور كلي بايد گفت كه چهار روش اصلي زير براي توليد انواع زيورآلات طلا و جواهر در دنيا وجود دارد:

  • ساخت طلا به روش ريخته‌گري
  • ساخت طلا به روش پرس كاري
  • ساخت طلا به روش الكتروفرمينگ
  • ساخت طلا به روش ساخت دستي يا همان روش سنتي

اما لازم به ذكر است كه براي توليد انواع طلاي سبك تنها از دو روش ساخت طلا به روش پرس كاري و ساخت طلا به روش الكتروفرمينگ استفاده مي‌شود. بنابراين ما در اين بخش از مقاله سعي داريم كه به معرفي و بررسي اين دو روش خاص بپردازيم.

بيشتر بخوانيد :

ساخت طلا به روش پرس كاري

در حال حاضر بايد گفت كه درصد بيش‌تري از طلا و جواهرات ساخته شده از طلاي كم وزن در صنعت طلاسازي با روش پرس كاري ساخته مي‌شوند؛ در واقع به جرات مي‌توان گفت كه ساخت طلا و جواهرات به روش پرس كاري ارزان‌ترين را براي توليد زيورآلات اين فلز گران‌قيمت مي‌باشد. در اين روش زيورآلات طلا معمولاً به‌صورت عمده و سري توليد مي‌شوند.

ساخت طلا به روش الكتروفرمينگ

امروزه ساخت طلا به روش الكتروفرمينگ نسبت به روش ساخت طلا به روش پرس كاري، موفق‌تر بوده و دائماً در حال توسعه و پيشرفت مي‌باشد. در حال حاضر در توليد توليد طلا و جواهرات سبك وزن و ظريف و مجسمه‌هاي تزييني ظريف و سبك از روش الكتروفرمينگ استفاده مي‌شود. تنوع كار و ساخت انواع زيورآلات به اين روش بسيار بالا بوده و مي‌توان طرح

بسياري را براي ساخت انواع مدل‌ها و طرح‌ها مانند انواع گوشواره، آويز، گل يا سنجاق سينه زنجير، النگو، دستبند و…، با استفاده از اين روش ساخت. همچنين ساخت زيورآلات مخصوص كودكان كه بدن و لباس‌هاي آن‌ها تحمل جواهرات سنگين وزن را ندارد نيز مي‌توانند از طلاي سبك و به روش الكتروفرمينگ ساخته شوند.

علاوه بر آن مي‌توان با تركيب طلاي سبك، با مواد و فلزات مدرن و كاربردي ديگر مانند تيتانيوم، پلاتين و…، علاوه بر بهينه سازي توليدات، كاهش استفاده از منابع گران‌بها و مهم و البته كمياب مانند فلز طلا مي‌توان از آن در حوزه‌هاي مختلف ديگري مانند الكترونيك، پزشكي، مخابرات و…، استفاده نمود.

در واقع بايد گفت كه اهميت روش الكتروفرمينگ در ساخت طلا و جواهرات سبك وزن، در اين است كه با اين روش مي‌توان انواع متنوعي از طرح‌هاي پيچيده و نامتعارف را با تمام جزئيات آن ساخت. ساخت و توليد طلا و جواهرات با طراحي ۳ بعدي نيز از مزاياي استفاده از روش الكتروفرمينگ است.

بنابراين ساخت طلاي كم وزن به روش الكتروفرمينگ با وجود هزينه بسيار بالاي اقتصادي آن نسبت به ساخت طلاي سبك به روش پرس كاري، بسيار مورد استقبال قرار گرفته است. در واقع مي‌توان گفت كه روش الكتروفرمينگ تقريباً جديدترين تكنولوژي براي توليد طلا و جواهرات سبك وزن در جهان به‌شمار مي‌آيد

منبع : https://www.kishtala.com/

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۸:۳۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :