جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

طلاي هندي به چه طلاهايي گفته مي شود؟

در تمام دنيا شهرت زنان هندي به استفاده مداوم و هميشگي ازطلا و جواهرات شناخته شده است. در واقع طلا و جواهرات مختلف به‌عنوان بخشي از لباس سنتي هندي‌ها محسوب مي‌شود و جزئي از انتخاب آنها محسوب نمي‌شود. پوشيدن يك دست‌ساري هندي در مراسم رسمي بايد به همراه مجموعه مفصلي از انواع زيورآلات شيك و زيبا هندي صورت گيرد.

ويژگي‌هاي طلاي هندي چيست؟

هندي‌ها از جمله ركورد‌داران استفاده از طلا در جهان به شمار مي‌آيند. ميزان اين علاقه هر ساله در حال افزايش است. اين مسئله سبب شده است كه بيشترين اختصاص مصرف فلز طلا در دنيا به هند برسد. با اين حال طلا هندي در تمام دنيا بسيار طرفدار دارد و ميان آنها محبوب است.

از آن جايي كه زيبايي‌ها و طراحي‌هاي خاص و منحصر‌به‌فرد طلا هندي مرسوم است، اين سبك طلا مشتريان ويژه خود را يافته است. وجود سنگ‌هاي ريز و رنگي به‌مقدار فراوان به‌صورت كار شده در كنار طلاي زرد هندي از ويژگي‌هاي بارز طلا هندي به شمار مي‌آيد.

طلا هندي ويژگي‌هاي زيادي دارد كه از اين ويژگي‌هاي ظاهري طلا هندي رنگ زرد، براقيت آن و بزرگ بودن ابعاد زيورآلات هندي نيز مرسوم‌ترين اين ويژگي‌ها است. در واقع سبك طلاي هندي با اين ويژگي‌ها قابل تشخيص است.

در واقع اين طرح يك ويژگي براي طلا هندي شناخته مي‌شود و در تمام مدل‌هاي آن كاملا قابل مشاهده است. نكته جالب توجه اين است كه طلا هندي شامل عيار پايين تري نسبت به ساير طلاها و طلاي ايراني است. ساخت طلا هندي معمولا با عيار ۱۴ و حتي پايين‌تر صورت مي‌گيرد.

در مورد قيمت طلا هندي بايد بگوييم كه بسته به مناطق و شهرهاي مختلف هند داراي قيمت‌هاي متفاوتي است. در مناطق فقيرنشين براي خريد طلا هندي نسبت به ساير مناطق كمتر هزينه مي‌كنند. دليل اين امر اين است كه اين قشر درآمد كمتري دارند و سعي دارند كه طلاي هندي ارزان تري تهيه كنند.

بيشتر بخوانيد :

طلاي ارزان

بهترين زمان خريد طلا

قيمت طلاي هندي به چه عواملي بستگي دارد؟

قدرت خريد مردم است كه تعيين‌كننده قيمت طلا هندي به حساب مي‌آيد. همان‌گونه كه پيش تر ذكر شد، قيمت طلا هندي در بخش هاي مختلف هند با يك ديگر تفاوت دارد و به وضعيت اقتصادي مردم هر منطقه وابسته است.

به‌عنوان مثال در قسمت‌هاي اعيان نشين، طلا هندي با قيمت بالاتري به افراد فروخته مي‌شود. نوع و سبك زيورآلات هندي نيز در قيمت اين نوع طلاها موثر خواهد بود. نمونه‌هاي مينا‌كاري داراي قيمتي مناسب است و گزينه‌اي مقرون‌ه‌صرفه براي خريد شناخته مي‌شود.

انواع طلا هندي در نمونه‌هاي ديگري كه سنگ‌هاي قيمتي در ساخت آن به كار رفته شده باشد، قيمت بيشتري را دارا خواهد بود. به‌طور كل طلا هندي به دليل‌هاي گوناگوني مانند وزن سبك تر و عيار پايين‌تر، قيمت پايين‌تري دارد. ساخت طلا هندي معمولا با عيار ۱۸ و ۱۴ انجام مي‌شود و همين امر باعث شده است كه شاهد كاهش قيمت طلا هندي به صورت چشمگيري باشيم.

چه تفاوت‌هايي ميان طلاي ايراني و طلاي هندي وجود دارد؟

تفاوت طلاي هندي در معيارها و پارامترهاي زيادي با طلاي ايراني ديده مي‌شود. طلاي ايراني معمولا ظريف‌تر، ساده‌تر، زيباتر است و داراي اجرت ساخت بالاتري نسبت به طلا هندي خواهد بود. براي اينكه طلا و زيورآلات ايراني ساخته شود، معمولا طلاي ۱۸ عيار به‌كار مي‌رود چنانچه طلا هندي عيار ۱۴ و پايين‌تر را دارا خواهد بود.

منبع : كيش طلا


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۴۲:۰۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :