جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

سيبك خودرو چيست و علائم خرابي آن كدام اند؟

قطعاتي از خودرو كه نقش بسيار مهمي را در حركت خودرو ايفا مي كنندسيبك ناميده مي شوند. سيبك ها معمولا در سيستم فرمان و سيستم تعليق خودرو كاربردي هستند و وظيفه شان به طور كلي، فراهم سازي امكان حركت دوراني و چرخشي در هنگام نياز است.سيبك فرمان و سيبك سيستم تعليق هر كدام كاربرد خاص خود را دارند، وظيفه سيبك فرمان، انتقال فرمان چرخش به چرخ ها و وظيفه سيبك سيستم تعليق، فراهم آوردن امكان حركت نرم خودرو در هنگام عبور از سطوح ناهموار ميباشد. در ادامه اين مقاله از استار پارتس نمايندگي فروش قطعات كيا و هيونداي  ضمن معرفي دقيق تر اين قطعه، علائم خرابي سيبك را نيز بررسي خواهيم كرد و وظيفه اين قطعه مهم در خودرو را شرح مي دهيم

كاربرد سيبك خودرو

سيبك يك قطعه كروي فلزي مي باشد كه به آن يك بازو متصل شده است، اين قطعه كروي در درون يك محفظه فولادي كه اطراف آن با لاستيك پوشانده شده حركت دوراني مي‌كند. اين حركت دوراني باعث خواهد شد تا قطعه اي كه در قسمت بازوي سيبك متصل شده است، توانايي حركت به طرفين و بالا و پايين را به طور همزمان داشته باشد. بنابراين اين قطعات نقش مهمي را در فرمان پذيري خودرو و همچنين در سيستم تعليق خودرو به خود اختصاص داده اند..

هنگامي كه فرمان خودرو را به يك جهت مي چرخانيم سيبك فرمان اين حركت را به چرخ ها انتقال ميدهد و از طرفي حركت در جهت بالا و پايين، سبب مي شود تا در هنگام حركت خودرو در دست اندازها و سطوح ناهموار، چرخ ها از انعطاف پذيري مورد نياز بهره مند شوند. به همين علت است كه وجود هر گونه اشكال در اين قطعه به طور مستقيم در سيستم تعليق و فرمان خودرو تاثير مي گذارد

بيشتر بخوانيد :

علائم خرابي سيبك خودرو

مي توان گفت مهمترين قطعه در خودرو ميباشد و با اين كه معمولا در معرض آسيب هاي مختلفي قرار مي گيرد اما به سادگي خراب نخواهد شد. با اين حال ممكن است بنا به دلايل مختلفي، اين قطعه از خودرو نيز دچار مشكلات مختلفي شود. تعدادي از علائم خرابي سيبك خودرو را معرفي ميكنيم كه با مشاهده هر كدام از اين نشانه ها، بايد سلامت اين قطعه را بررسي كنيد.

  • لرزش فرمان در حين حركت و در هنگام چرخاندن فرمان نشان از خرابي سيبك خوردو را دارد
  • فرمان بيش از حد مشكل خلاصي دارد
  • فرمان به يك سمت كشيده ميشود
  • عدم بازگشت فرمان به موقعيت اصلي خود پس از چرخش
  • شنيده شدن صدا تق تق در هنگام عبور از دست انداز
  • كم شدن ميزان فرمان پذيري خودرو
  • عدم حركت خودرو در خط مستقيم و ايجاد انحراف در حين حركت

سائيدگي در چرخ هاي جلو

معمولا عبور از دست اندازها با سرعت بالا، چرخاندن فرمان با قدرت زياد، بروز تصادفات، پوسيدگي و زنگ زدگي، هرز شدگي و لقي، از جمله عواملي مي باشند كه باعث خرابي اين قطعه مي شوند و موجب مي شوند تا راننده مجبور به تعويض اين قطعه شود. شكستن سيبك باعث هرزگردي فرمان و عدم فرمان پذيري خودرو خواهد شد و در نتيجه هنگامي كه اين قطعه از سيستم فرمان دچار مشكل عمده شود، رانندگي با خودرو امكان پذير نخواهد بود. در نتيجه پيشنهاد مي شود كه قبل از اين كه اين ناحيه از خودرو دچار مشكل عمده شود، در صورت مشاهده علائم بالا، به فكر تعمير آن باشيد.

منبع : فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو https://www.star.parts/shop/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۵:۱۴ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :