جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي فاصله دندان جلو چگونه است ؟

در اين مقاله از دكتر درويش پور بهترين متخصص ارتودنسي در كرج  قصد داريم تا در ابتدا پيرامون فاصله دنداني و عوامل بروز چنين مشكلي صحبت كنيم و در ادامه به بررسي روش هاي درماني از جمله ارتودنسي فاصله دندان جلو بپردازيم.

فاصله دندان جلو

در حالت عادي فك و دندان ها، فاصله ميان دندان ها به اندازه اي است كه نخ دندان از بين دو دندان عبور كند. به مواردي كه فضاي بين دو دندان از حالت طبيعي بيشتر است، دياستما يا فاصله دنداني گفته مي شود. فاصله دنداني بين هر دو دندان در هر نقطه اي از دهان ممكن است رخ دهد، اما اكثر موارد ميان دو دندان جلوي فك بالا مشاهده مي شود كه متاسفانه در لبخند هم تأثير زيادي دارد و باعث كاهش اعتماد به نفس شخص مي شود.

عوامل ايجاد فاصله دندان جلو

فاصله دندان جلو ممكن است باعث نارضايتي شما از لبخند شود و در نتيجه از لبخند زدن در حضور جمع خودداري كنيد. براي برطرف شدن اين مشكل و افزايش اعتماد به نفس چندين روش و راه حل وجود دارد.براي انتخاب كارآمدترين روش درمان فاصله دندان جلو، در ابتدا بايستي علت به وجود آمدن اين فاصله ها را بدانيد. فاصله دندان جلو ممكن است با دلايل مختلفي ايجاد شده باشد كه برخي از اين علل قابل پيشگيري هستند و برخي هم زمينه ارثي دارند. در ادامه به تعدادي از علل ايجاد فاصله دندان جلو اشاره مي شود:

  • وجود بيماري هاي لثه
  • مكيدن بيش از حد انگشت شصت توسط كودك
  • عدم تناسب اندازه استخوان فك
  • افتادن برخي از دندان ها
  • بزرگي بند لب

بيشتر بخوانيد :

درمان فاصله دندان جلو

با وجود اين كه فاصله دندان جلو در سلامت دهان و دندان مشكلي به وجود نمي آورد، ولي اكثر افراد تمايل دارند كه اين فاصله دنداني را درمان كنند و از بين ببرند تا از لبخند زيباتري برخوردار باشند. براي اين منظور روش ها و درمان هاي متعددي وجود دارد كه متخصص با توجه به شرايط بيمار و مشكل و شدت آن، درمان مناسب را انتخاب مي كند. برخي از روش هاي درمان فاصله دندان جلو عبارتند از:

1.درمان فاصله دندان ها به وسيله روكش كردن:

يكي از روش هاي درمان فاصله دندان، روكش كردن دندان ها و پر كردن فاصله است. در اين روش با استفاده از ماده سفيد رنگي، دندان هايي كه بين آن ها فاصله است را روكش مي كنند و به اين ترتيب فاصله از بين مي رود. اين روش معايبي نيز به همراه دارد. در برخي از مواردي كه با اين روش درمان شده اند ممكن است ماده سفيد رنگ بشكند و از روي دندان جدا شود. از طرفي اگر از اين روش براي دندان هاي جلو استفاده شود، روكش كردن باعث مي شود كه دندان هاي جلو بزرگ تر از حالت طبيعي شوند و از نظر اندازه با دندان هاي ديگر متناسب نباشند كه اين مسئله باعث نازيبايي در لبخند خواهد شد.

   2. ارتودنسي فاصله دندان جلو:

بهترين و قديمي ترين روش درمان فاصله دندان جلو، انجام ارتودنسي است. با انجام ارتودنسي، فاصله دندان هاي جلو به انتهاي فك منتقل مي شود. براي اين درمان متخصص ارتودنسي پس از بررسي شدت فاصله دندان، نوع درمان را با توجه به شرايط بيمار تعيين مي كند. اگر بيماري لثه وجود داشته باشد، قبل از انجام ارتودنسي بايستي درمان شود.

پس از شروع درمان ارتودنسي با به كار بردن بريس ها به دندان ها فشار اعمال مي شود و باعث حركت دندان به سمت يكديگر مي شود.؛ به اين ترتيب فاصله بين دندان ها بسته مي شود. متخصص ارتودنسي با توجه به اندازه دندان هاي بيمار، نوع مناسب بريس را بايد انتخاب كند. با به كارگيري درمان ارتودنسي، امكان برگشت فضا كمتر مي شود و ديگر مشكلاتي نظير جدا شدن ماده پركردني و تغيير رنگ يا بروز عفونت لثه پيش نخواهد آمد.

منبع : مجله ارتودنسي دندان

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۰:۱۴ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :