جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

به چه ارتودنسي، ارتودنسي خفيف مي گويند؟

همان طور كه مي دانيد، همه افراد با دندان هاي رديف شده و يك دست و يك لبخند بي نقص و زيبا متولد نمي شوند. بسياري از سلبريتي هاي معروف، داشتن لبخند مرواريدي و هاليوودي جذاب خود را مديون روش هاي دندانپزشكي هستند كه ارتودنسي نام دارند. ارتودنسي دندان ها عملي است كه بسياري از افراد براي درمان مشكلات دنداني خود و ساختن يك لبخند زيبا و بي نقص از آن استفاده مي كنند.

چرا انجام ارتودنسي خفيف براي مشكلاتي كه خيلي حاد نيستند، ضرورت دارد؟

همان طور كه گفتيم، مشكلات دنداني حتي اگر خيلي خفيف باشند به درمان نياز دارند و لازم است كه بيماران براي رفع اين مشكلات از طريق انجام ارتودنسي اقدام كنند. در اين قسمت ما يك سري از دلايل ضرورت درمان ارتودنسي خفيف را به شما معرفي مي كنيم:

مشكلات و ناهنجاري هاي خفيف دنداني اگر با كمك ارتودنسي درمان نشوند مي توانند در آينده به مشكلات شديدتري تبديل شوند و بسبار پيش روي كنند.

ناهنجاري ها و به هم ريختگي هاي دنداني، حتي در مواردي كه خفيف هستند، با كاهش سطح بهداشت دهان و دندان ها از طريق ايجاد محدوديت در دسترسي بيمار به نقاط مختلف موحود در دهان و دندان ها مي توانند باعث ايجاد مشكلات ثانويه اي مانند پوسيدگي و خرابي دندان ها شوند.

ناهنجاري هاي دنداني به ميزان مختلف، ظاهر بيماران را تحت تاثير قرار مي دهند و ممكن است زيبايي چهره و لبخند بيماران را به خطر بيندازند.

به هم ريختگي ها و ناهنجاري هاي مربوط به فك ها و دندان ها مي توانند درجات مختلفي از اشكال در تكلم و تلفظ كلمات و حروف را به همراه داشته باشند.

دندان هاي به هم ريخته و نامرتب، ممكن است با ايجاد اشكال در جويدن و هضم مواد غذايي همراه باشند و موجب ابتلا به بيماري هاي گوارشي شوند.

بيشتر بخوانيد : دانستني هاي ارتودنسي

روش هايي براي درمان مشكلات خفيف دنداني

براي مشكلات خفيف دنداني شما مي توانيد از انواع بريس هاي ارتودنسي با توجه به توقعتان از درمان و ميزان هزينه اي كه مي خواهيد صرف كنيد استفاده كنيد. در درمان مشكلات و ناهنجاري هاي خفيف دنداني مي توان از بريس هاي ارتودنسي فلزي، بريس هاي سراميكي، دستگاه هاي ارتودنسي لينگوال و پلاك هاي اينويزيلاين استفاده كرد. در اين مقاله ما شما را با انجام درمان مشكلات خفيف دنداني از طريق ارتودنسي اينويزيلاين آشنا مي كنيم.

ارتودنسي اينويزيلاين چيست؟

ارتودنسي اينويزيلاين يا نامرئي، يك روش درماني ارتودنسي است كه با استفاده از پلاك هاي ارتودنسي پلاستيكي و بي رنگ انجام مي شود و به همين دليل به اين نوع از ارتودنسي ها، ارتودنسي نامرئي يا شفاف گفته مي شود. براي انجام اين درمان، دندانپزشك تعدادي پلاك نامرئي براي شما مي سازد و يك سير درماني كامل براي شما تعيين مي كند. سير درماني ارتودنسي شما به گونه اي خواهد بود كه شما مي توانيد نتيجه درمان را پيش از شروع آن مشاهده كنيد. ارتودنسي نامرئي يا اينويزيلاين، يك روش درماني ارتودنسي است كه تنها براي درمان مشكلات و ناهنجاري هاي خفيف دنداني استفاده مي شود و قادر به درمان مشكلات و به هم ريختگي هاي شديد دنداني نيست.

طول دوره درمان با ارتودنسي اينويزيلاين چقدر است؟

مدت زماني كه لازم است شما براي درمان با بريس هاي نامرئي و شفاف اينويزلاين صرف كنيد، نسبت به ساير انواع ارتودنسي ها كوتاه تر است. طول دوره درماني با اين پلاك ها بسته به نوع و شدت ناهنجاري هاي دنداني، سن و ميزان مراقبت از بريس ها و دندان هايتان ممكن است از ۶ تا ۱۸ ماه طول بكشد. بريس هاي ارتودنسي اينويزيلاين متحرك هستند؛ يعني اين بريس ها به دندان هاي بيمار نمي چسبند و بيمار مي تواند در صورت لزوم به طور موقتي آن ها را از دهان خود خارج كند.

منبع : مجله تخصصي دندانپزشكي


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۵۰:۱۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :