جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

طعمي دلنشين با بهبود دهنده نان

شايد براي شما اين سوال پيش بيايد كه بهبود دهنده نان چيست و چه كاربردي دارد؟ بهبود دهنده نان در طعم و كيفيت نان نقش موثري دارد و باعث لذيذتر شدن نان مي‌شود. در واقع بهبود دهنده نان، فرايند تخمير در نان را سريع‌تر كرده و باعث افزايش كيفيت و كشدار شدن نان مي‌شود.

امروزه نانواها از سستي آرد ناراضي هستند. همچنين بسياري از مردم از ناني كه تهيه مي‌كنند راضي نيستند؛ اما اگر مي‌خواهيد در مورد ناني كه مصرف مي‌كنيد، بهبود دهنده نان، كاربردها، فوايد و مزاياي آن و شركت بهبود دهنده نان بيشتر آشنا شويد، با ما همراه باشيد.

چرا بايد از بهبود دهنده نان استفاده كرد؟

بهبود دهنده نان مي‌تواند در پخت نان با كيفيت بسيار موثر باشد و در تمام مراحل پخت به نانوا كمك كند. نمك موجود در بهبود دهنده، اسيد اسكوربيك، امولسيفاير و همه اين موارد باعث مي‌شود پخت نان خوب به عمل آيد و تمام ايرادات نان را برطرف كند.

شركت نان دوران سبوس آويژه هم، جهت ارتقا سطح كيفي فراورده‌هاي نانوايي و قنادي از بهبود دهنده‌ها در نان‌هاي مختلف مانند تست، باگت، مكدونالد، دونات، جو، سوخاري، شيرمال و غيره استفاده مي‌كند و همين موضوع باعث شده است تا نان با كيفيتي به دست مردم برساند.

بيشتر بخوانيد :

·         پودر كاكائو

·         سوربيتول

مواد تشكيل دهنده بهبود دهنده نان چه چيزهايي هستند؟

در ساختار تشكيل دهنده بهبود دهنده نان موادي مانند آنزيم‌ها، اكسيدكننده‌ها، امولسفيار و مواد معدني وجود دارد. اين مواد تشكيل دهنده باعث تسريع شدن خمير نان مي‌شوند و در نرم شدن و بهبود كيفيت نان نقش موثري دارند.

در زمان پخت نان عوامل مختلفي مانند دستگاه‌هاي صنعتي، ميزان حرارت و ديگر موارد دخيل هستند و روي پخت و كيفيت نان بسيار موثر هستند. اين موارد ممكن است اثرات منفي را بر روي پخت نان داشته باشد؛ اما جاي نگراني نيست كه بهبود دهنده‌هاي نان به اين امر كمك مي‌كنند.

 ميزان مصرف بهبود دهنده نان چه قدر است؟

نان به عنوان سبد غذايي بسيار مهم در سفره‌هاي خانوار است و همه از آن استفاده مي‌كنند. بهبود دهنده نان باعث افزايش كيفيت و ماندگاري نان‌ها و شيريني‌ها مي‌شود.

در قديم نيز از بهبود دهنده نان استفاده مي‌شده است كه يكي از آن‌ها روغن بوده است. بعد از مدت‌ها موادي مثل آنزيم‌ها و اكسيدكننده‌ها به وجود آمد كه نقش موثري را در بهبود دهنده نان دارند.

بهبود دهنده نان و خمير مايه چه تفاوتي باهم دارند؟

در توليد نان خمير مايه جز عنصر اساسي نان است اما بهبود دهنده نان مي‌تواند انتخابي و بر اساس نياز نانوا باشد. به عنوان مثال به ازاي هر 500 گرم آرد مي‌توان از 3 گرم بهبود دهنده استفاده كرد. اما اگر هر دو با هم استفاده شوند و ميزان بهبود دهنده زياد باشد باعث افزايش حجم خمير مي‌شود.

منبع : جهان شيمي


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۷:۵۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :