جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

مقايسه هيونداي اكسنت (accent) و كيا سورنتو

در اين مقاله از استار پارتس نمايدنگي فروش قطعات هيونداي و كيا سعي شده است تا حد ممكن به مقايسه هيونداي اكسنت و كيا سورنتو پرداخته شود.

خودرو هيونداي اكسنت

خودروي هيونداي اكسنت جز ماشين هاي كم مصرف و تا حد زيادي اقتصادي كلاس خود به حساب مي آيد. از اين رو افرادي كه به دنبال خودروهاي كم مصرف هستند مناسب است. با تغييراتي كه هيونداي در مدل جديد خود ايجاد كرده به احتمال زيادي تعداد زيادي از مشتريان را مي تواند راضي كند.

طراحي خودرو هيونداي اكسنت

در اين مدل در قسمت جلوي ماشين از گريل هاي شش ضلعي استفاده كرده همچنين جلو پنجره اسپرت آن زيبايي خاصي به اين خودرو بخشيده است.از ديگر ويژگي هاي منحصر به فرد طراحي آن وجود لامپ هاي LED در قسمت جلو و عقب ماشين و همچنين خطوط خشن كناره هاي ماشين ظاهر جذابي به آن بخشيده است.

يكي ديگر از ويژگي هاي طراحي هيونداي اكسنت توجه به جادار بودن داخل ماشين بوده است كه در اين راه بسيار موفق عمل كرده است.كه البته اين جادار بودن با كمي افزايش قيمت در اين مدل خودرو همراه بوده كه ممكن است. بسياري از مشتريان و مخاطبان اين سري از خودرو ها را به سوي ديگر رقبا همچون فولكس واگن گلف شود. كه قيمت پايين تري با توجه به جادارتر بودن دارند.

عملكرد هيونداي اكسنت

هيونداي تلاش كرده است تا از جهت عملكرد و تجهيز فني عقب نماند و با طراحي موتور 1.6 ليتري 4 سيلندر كه داراي يك جعبه‌دنده‌ي 6 سرعته‌ي اتوماتيك است به اين هدف برسد.

موتور اين خودرو توانايي توليد 130 اسب بخار قدرت در دور موتور 6300 rpm را دارد و حداكثر گشتاور توليدي آن نيز به 119 پوند فوت در دور موتور 4850 rpm مي رسد.صفر تا 100 كيلومتر اين خودرو 1.4 ثانيه كندتر شده است و به 8.9 ثانيه رسيده است. حداكثر سرعت اين خودرو به 192 كيلومتر در ساعت مي رسد.

عملكرد فني

كيا سورنتو از يك پيشرانه چهار سيلندر 2.4 ليتري از نوع GDI استفاده شده است كه در حداكثر كارايي خود مي‌تواند 188 اسب بخار قدرت داشته باشد كه توسط يك جعبه دنده اتوماتيك دريافت شده و به سمت چرخ‌هاي محرك اتومبيل ارسال مي‌شود.

ديگر تغيير كليدي شاسي‌بلند برجسته كره‌اي‌ها، بازنگري صورت گرفته در سيستم فرمان هيدروليكي است كه شامل ميله‌هاي پيچشي محكم‌تر مي‌باشد. فرمان سورنتو توازن وزني و احساس خوبي دارد. پاسخ‌هاي آن در حالت اسپورت نيز سريع‌تر احساس مي‌شود.

همچنين اين مدل از خودرو با به كارگيري يك فناوري جديد تلاش كرده است تا دل دوستداران محيط زيست را به دست آورد. به اين ترتيب كه فناوري هشت سرعته اين خودرو باعث تعدد دنده‌ها شده است كه علاوه بر افزايش شتاب در كاهش انتشار كربن‌دي‌اكسيد از رقم ۱۷۲ به ۱۵۹ گرم در هر كيلومتر موثر است.براي اين سيستم انتقال، چهار حالت مختلف اقتصادي (Eco)، راحتي (Comfort)، اسپرت (Sport) و هوشمند (Smart) در نظر گرفته شده است.

شاسي‌بلند موفق كيا سورنتو ۲۰۱۸، اخيرا در تست‌هاي تصادف و استحكام مؤسسه ايمني بزرگراه آمريكا بالاترين نمره را كسب كرده است. اين امتياز بالا به لطف فناوري‌هاي فعال و كارآمد ايمني اين خودرو حاصل شده است.

بيشتر بخوانيد :

·         قطعات كيا

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۷:۴۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :